۱۴۰۳-۰۳-۰۳ - ۱۰:۲۴

فهرست ۱۲۰ صاحب کالای رسوبی پشت دروازه های گمرک

گمرک جمهوری اسلامی ایران فهرست ۱۲۰ صاحب کالا دارای کالای در جریان تشریفات ترخیص بر حسب ارزش را منتشر کرد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ یکی از اقداماتی که از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار وزارت اقتصاد و  گمرک ایران قرار گرفت، کاهش زمان تشریفات گمرکی و زمان ترخیص کالا بود که بالتبع تاثیرات  قابل توجهی در بازار های داخلی داشت.

همچنین با توجه به بررسی بعمل آمده در زمینه اظهارنامه های در جریان تشریفات قطعی در بازه زمانی مورد نظر:

– ماندگاری کالاها در مسیر سبز ۶۵% وزنی و ۲۸% سهم ارزشی را به خود تخصیص داده است.

گفتنی است واردات قطعی کالاهای اساسی در بازده زمانی مذکور، ۲۷.۴ میلیون تن به ارزش دلاری ۲۱.۲ میلیارد دلار بوده است. در جریان واردات قطعی کالاهای اساسی در بازه زمانی مورد نظر به وزن ۱.۳ میلیون تن و ارزش دلاری ۰.۸ میلیارد دلار می باشد.

همچنین در بررسی تعرفه ای کالاهای درجریان تشریفات واردات قطعی، مشخص شد تعداد ۳۰۵۹ کامیون به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون  دلار ۱۱ درصد سهم ارزشی ده کالای اول رسوبی را به خود اختصاص داده اند. از طرفی ذرت دامی ۳۷ درصد وزنی که ۸ درصد سهم ارزشی را به خود تخصیص داده است.

گفتنی است واردات قطعی کالاهای اساسی در بازده ۱۴ ماهه گذشته، ۲۷.۴ میلیون تن به ارزش دلاری ۲۱.۲ میلیارد دلار بوده است. در جریان واردات قطعی کالاهای اساسی در بازه زمانی مورد نظر به وزن ۱.۳ میلیون تن و ارزش دلاری ۰.۸ میلیارد دلار می باشد.

لازم به ذکر است فهرست ۱۲۰ صاحب کالا دارای کالای در جریان تشریفات ترخیص بر حسب ارزش در ۱۴ ماهه گذشته، که اخیرا توسط گمرک جمهوری اسلامی تهیه و به مقامات بالادستی ارسال شده، به شرح زیر می باشد:

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=70982
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما