۱۴۰۲-۰۹-۲۱ - ۱۲:۰۹

چهار گام سمازن برای ورود به باشگاه دارندگان سود چند هزار میلیارد تومانی

مدیرعامل شرکت سیمان مازندران گفت: با اجرای چهار سیاست موازی بر اساس راهبردهای گروه توسعه ملی و هلدینگ سیدکو، سیمان مازندران امسال می تواند در جمع شرکت‌هایی حاضر شود که بیش از هزار میلیارد تومان سود خالص شناسایی خواهند کرد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مجید وفاپور، مدیر عامل شرکت سیمان مازندران با اشاره به ظرفیت تولید این شرکت گفت: ظرفیت تولید سیمان مازندران ۲,۱۰۰,۰۰۰ تن است و این کارخانه از نظر ظرفیت تولید پنجمین کارخانه سیمان کشور به شمار می‌رود و از این منظر می توان سیمان مازندران را یکی از مهمترین کارخانجات سیمانی کشور قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه چهار رکن اساسی در رسیدن به این جایگاه در سودآوری مدنظر است، توضیح داد: شرکت سیمان مازندران با چهار رویکرد، موفق به افزایش سود خالص شده که این سیاست‌ها شامل کنترل هزینه، تامین به موقع و با قیمت مناسب مواد اولیه و لوازم یدکی، بهبود کیفیت سیمان و افزایش میزان صادرات است.

وفاپور گفت: این شرکت با نماد بورسی «سمازن» موفق شد سیاست‌های مدنظر را اجرا کند که به تبع آن‌، پیش بینی می شود شرکت سیمان مازندران با رسیدن به سود خالص بیش از هزار میلیارد تومان، در کنار دو شرکت سیمانی دیگر به باشگاه شرکت‌های سیمانی با سود بیش از یک همت وارد شود.

مدیرعامل شرکت سیمان مازندران افزود: از جمله موارد دیگری که در رسیدن به این جایگاه موثر بود، می توان به خودباوری مدیران و مهندسان شرکت نسبت به طراحی و ساخت داخل برخی قطعات و تجهیزات و همچنین استفاده از یک افزودنی جدید با هدف کاهش میزان استفاده از کلینکر و در نتیجه کاهش هزینه سوخت، اشاره کرد.

وفاپور برنامه‌های سال آتی شرکت را بررسی احداث نیروگاه به منظور تامین بخشی از برق مصرفی کارخانه با توجه به مکاتبات وزارت نیرو مبنی بر لزوم احداث نیروگاه توسط صنایع انرژی بر، اورهال برخی ماشین آلات خط تولید به منظور تداوم رشد سودآوری شرکت، ایجاد پایگاه مدیریت دانش جهت حفظ دستاوردهای شرکت و انتقال تجارب همکاران در شرف بازنشستگی با هدف جانشین‌پروری و همچنین ارتباط با دانشگاه جهت استفاده از نوآوری‌های جدید در تولید محصولات باکیفیت و ماندگاری بیشتر و مصرف انرژی کمتر در تولید عنوان کرد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=64134
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما