۱۴۰۲-۰۸-۰۹ - ۱۱:۴۱

کاهش ۴۰ درصدی واردات برنج هندی

وزارت بازرگانی و صنعت هند از کاهش ۴۰ درصدی واردات برنج این کشور توسط ایران و رشد ۶۳ درصدی صادرات فرآورده های نفتی ایران به این کشور در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۸ ماهه سال جاری میلادی به یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و هند در ۸ ماهه ۲۰۲۳ با افت ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. کل مبادلات تجاری دو کشور در ۸ ماهه سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱ میلیارد و ۷۹۱ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات هند به ایران در ۸ ماهه سال جاری میلادی با کاهش ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۰  میلیون دلار رسیده است. هند در ۸ ماهه نخست سال قبل ۱ میلیارد و ۳۸۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات هند از ایران در ۸ ماهه امسال با رشد ۵ درصدی مواجه شده و به ۴۲۷ میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل ۴۰۷ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

*کاهش ۴۰ درصدی واردات برنج ایران از هند

برنج و میوه مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در ۸ ماهه امسال بوده است. هند در این دوره ۵۴۴ میلیون دلار برنج و ۳۴ میلیون دلار میوه به ایران صادر کرده است. صادرات برنج هندی به ایران در این دوره با کاهش ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.  هند در ۸ ماهه سال قبل ۹۱۳ میلیون دلار برنج به ایران صادر کرده بود.

*رشد ۶۳ درصدی صادرات فرآورده های نفتی ایران به هند

فرآورده‌های نفتی و مواد اولیه تولید رنگ نیز مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در ۸ ماهه نخست ۲۰۲۳ بوده است. هند ۱۶۷ میلیون دلار فرآورده‌ نفتی و ۱۱۴ میلیون دلار میوه از ایران در این مدت وارد کرده است. واردات فرآورده های نفتی ایران توسط هند در این دوره با رشد ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. هند در ۸ ماهه سال قبل ۱۰۲ میلیون دلار فرآورده نفتی از ایران وارد کرده بود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=61959
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما