۱۴۰۲-۰۷-۳۰ - ۱۰:۴۸

تجارت ۹ ماهه ایران و چین از ۱۰ میلیارد دلار گذشت

گمرک چین اعلام کرد تجارت این کشور با ایران در ۹ ماهه سال جاری میلادی از ۱۰ میلیارد دلار گذشته و صادرات چین به ایران در این دوره ۸ درصد رشد داشته است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی به ۱۰ میلیارد و ۷۹۰ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ با کاهش ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۳۲۰  میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات چین از ایران در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی به ۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار رسیده که این رقم با کاهش ۱۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. چین در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر  ۲۰۲۲ بالغ بر ۵  میلیارد و ۳۷۰  میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

اما صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر  ۲۰۲۳ رشد ۸  درصدی داشته و به ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۶  میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

تراز تجاری دو کشور در این دوره به میزان ۴.۲۱ میلیارد دلار به نفع چین بوده است اما به گفته کارشناسان رقم واقعی واردات چین از ایران بسیار بیشتر از آن چیزی است که گمرک چین اعلام می کند. واردات نفت ایران که توسط پالایشگاه های غیردولتی این کشور انجام می شود در آمار رسمی چین اعلام نمی شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=61505
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما