۱۴۰۲-۰۷-۲۴ - ۱۰:۳۹

افزایش دو برابری قیمت میلگرد در بهار امسال

رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران اظهار داشت: در سه ماه اول امسال صدور پروانه ساخت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد کاهش پیدا کرد و قطع ادامه افزایش قیمت‌های مصالح ساختمانی مقطعی است و با سرد شدن هوا و آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن دوباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی از سر گرفته می‌‌شود.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ایرج رهبر درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی و اثرگذاری آن بر روی قیمت تمام شده مسکن اظهار داشت: مصالح ساختمانی سهم ۷۰ درصدی در هزینه تمام شده ساخت دارد و در سه ماه اول امسال شاهد افزایش قیمت دو برابری برخی از مصالح ساختمانی از جمله میلگرد بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، معاملات مسکن در رکود است و معمولا در رکود قیمت‌ها ثابت می‌ماند اما عامل این ثبات قیمت علاوه بر رکود بازار مسکن، این است که اخیرا با اعتراضات جدی وزیر راه‌ و شهرسازی و سازندگان مسکن نسبت به جهش قیمت‌ دو قلم مصالح مهم و اثرگذار در ساختمان سازی در بورس کالا، فعلا جلوی ادامه افزایش قیمت‌ فولاد و سیمان در بورس کالا گرفته شده‌ است. این اعتراضات نسبت به قیمت گذاری‌ها در بورس کالا شوکی به قیمت‌ها در بورس وارد کرد.

رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به کاهش صدور پروانه ساخت گفت: در سه ماه اول امسال صدور پروانه ساخت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد کاهش پیدا کرد و قطع ادامه افزایش قیمت‌های مصالح ساختمانی مقطعی است و با سرد شدن هوا و آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن دوباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی از سر گرفته می‌ شود.

رهبر با اشاره به نمایشی بودن ثبات قیمت‌های مصالح ساختمانی دربورس کالا تاکید کرد: اینکه تا حدودی التهابات قیمتی فروکش کرده به این دلیل است که نگویند در بورس کالا هر قیمتی که بخواهند فولاد و سیمان را می‌فروشند وگرنه در حالی که میلگرد فولاد در ابتدای سال از هر کیلو ۱۷ هزار تومان به ۳۳ هزار تومان هم افزایش پیدا کرد و رشد دو برابری داشت.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=61197
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما