۱۴۰۲-۰۷-۰۳ - ۸:۵۵

آخرین وضعیت فعالیت سامانه یکپارچه فروش خودرو

مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت گفت: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو طبق برنامه‌هایی که از پیش تعیین شده به کار خود ادامه می‌دهد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سپهر دادجوی توکلی افزود: خوشبختانه از سال گذشته تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو ایجاد شده و این بازار جذابیت خود را در حال حاضر و با در نظر گرفتن باقی فاکتورهای اقتصادی برای دلالان از دست داده است.

او بیان کرد: اکنون اقدام به خرید به صورت غالب توسط مصرف‌کننده حقیقی صورت می‌گیرد و سامانه طبق برنامه‌هایی که از پیش تعیین شده به کار خود ادامه می‌دهد.

توکلی در خصوص استقبال نشدن از مرحله دوم ادامه داد: استقبال خوشبختانه به آن مفهوم که با مازاد تقاضا و کمبود عرضه مواجه باشیم، نبوده اما این قطعا برای این بازار خوب و به نفع مصرف‌کننده است.

مدیر کل روابط عمومی شورای رقابت گفت: بر این اساس در وهله اول ظرفیت‌های خالی موجود خودروسازان و مازاد عرضه به فروش می‌رسند و سپس نوبت به اجرای مرحله سوم برای متقاضیان جدید می‌رسد.

به گفته او، “در واقع همگام با دیگر فاکتورها و تضمین سود عادلانه برای تولیدکننده و رعایت حقوق مصرف‌کننده، در مشارکت با دیگر دستگاه‌ها از جمله دولت و مجلس تلاش داریم ثبات را نگه داریم. “

توکلی اظهارکرد:  پس از کنترل نابسامانی شدید در سال گذشته در صنعت خودرو به فکر ادامه‌دار شدن ثبات، نیل کامل خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی و با همکاری‌های صورت گرفته در افق دورتر توسعه و اصلاح این صنعت بودیم. البته توجه کنیم که شورای رقابت به هیچ وجه سیاست‌گذار نیست بلکه در شرایط انحصار سعی در تنظیم بازار و عرضه و تقاضا دارد و برنامه ریزی برای این صنعت و نیل به توسعه و سبز نمودن آن در دیگر دستگاه‌ها دنبال می‌شود.

او در خصوص بازگشایی مرحله سوم تخصیص خودرو گفت: تاریخ دقیق را نمی‌توان اعلام کرد ولی طبق برنامه تولید و عرضه انجام خواهد شد  و این بستگی به تعداد عرضه خودروسازان دارد و بر این اساس نوبت‌دهی انجام خواهد شد.

توکلی افزود: در حال حاضر فضاهای خالی پر می‌شود و تاکید بر ضرورت تحویل هرچه سریعتر محصولات است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=60194
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما