۱۴۰۲-۰۵-۲۹ - ۱۵:۰۸

تجارت ۲.۳ میلیارد یورویی ایران و اروپا در ۶ ماه

یورو استات از مبادلات تجاری ۲ میلیارد و ۳۱۳ میلیون یورویی ایران و اروپا در نیمه نخست ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد حدود یک سوم این رقم مربوط به تجارت ایران با آلمان بوده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال جاری میلادی را ۲ میلیارد و ۳۱۳ میلیون یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۲ کل مبادلات دو طرف ۲ میلیارد و ۵۸۴ میلیون یورو اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ با افت ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از ۲ میلیارد و ۳۱ میلیون یورو در ۶ ماه نخست سال گذشته به ۱ میلیارد و ۸۹۴ میلیون یورو در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

در میان اعضای اتحادیه اروپا، آلمان، ایتالیا و هلند بیشترین صادرات کالا به ایران را در نیمه نخست ۲۰۲۳ داشته‌اند.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال نیز افت ۲۴ درصدی داشته و به ۴۱۹ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در مدت مشابه سال قبل ۵۵۳ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود. آلمان، ایتالیا، و اسپانیا بیشترین واردات کالا از ایران را در نیمه نخست ۲۰۲۳ داشته‌اند.

*یک سوم تجارت اروپایی ایران با آلمان است

بر اساس این گزارش آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در نیمه نخست ۲۰۲۳ بوده و بیش از یک سوم کل تجارت اروپا با ایران را به خود اختصاص داده است. مجموع تجارت ایران و آلمان در این دوره به ۶۹۵ میلیون یورو رسیده که این رقم با کاهش ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

صادرات آلمان به ایران در نیمه نخست امسال ۲۷ درصد کاهش داشته و به ۵۶۶ میلیون یورو رسیده است. واردات آلمان از ایران نیز با افت ۱۲ درصدی به ۱۲۹ میلیون یورو بالغ شده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=58693
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما