۱۴۰۲-۰۵-۲۴ - ۱۴:۰۵

فروش اقساطی لوازم خانگی راهی برای رونق بازار

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت:تولید کننده لوازم خانگی برای تامین نقدیندگی و رونق بازار ناچار به فروش اقساطی است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛عباس ابهری عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت:گمرک می‌تواند برای تولیدکنندگان با سابقه و دارای نشان تجاری مسیر سبزی جهت ترخیص مواد اولیه ایجاد کند و تولیدکننده را بابت مواردی همچون تخصیص ارز، مجوز‌ها و پرداخت حقوق گمرگی معطل نکند و این امور را پس از ورود مواد اولیه به کارخانه انجام دهد تا خط تولید متوقف نشود.

او افزود: اکنون صنعت لوازم خانگی ناچار به فروش اقساطی شده است، زیرا خرید لوازم خانگی اولویت اساسی مردم نیست و نیاز به تحریک بازار داریم تا کالای تولیدی در انبار‌ها باقی نماند، با توجه به اینکه تسهیلات بانکی صنایع کاهش یافته است تا حداقل بخشی از منابع مالی مورد نیاز را تامین کند.

ابهری گفت: اگر کالایی داریم که میزان تولید آن پاسخگوی نیاز کشور است می‌توان واردات آن را ممنوع کرد تا از آن حمایت شود.

او گفت: چنانچه در کشور توان تولید یک محصول به اندازه نیاز کشور نیست باید به آن محصول اجازه واردات داده شود تا علاوه بر کاهش قاچاق، حقوق گمرکی با واردات قانونی پرداخت شود. که در نهایت این امر زمینه را برای  ارتقای کالای تولید داخل با نمونه وارداتی فراهم می کند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=58470
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما