۱۴۰۲-۰۵-۲۴ - ۱۲:۰۸

ناترازی گاز در کشور هنوز جبران نشده است

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب در روز ناترازی گاز داشتیم که در تولید کشور اثرگذار بود و این ناترازی هنوز جبران نشده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سابق و سرپرست جدید شرکت گاز استان کرمان که در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد، با بیان اینکه کرمان مردان بزرگ و شجاعی را به میهن اسلامی و جهان اسلام معرفی کرده و سردار سلیمانی نمونه بارز آن است، اظهار داشت: شهید سلیمانی فقط مربوط به استان کرمان نیست و دنیا برای شهادت این شهید عزیز غمگین شدند و گریستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان کرمان از شرکت‌های برتر در سطح کشور و در بین استان‌ها است، گفت: تلاش‌های زیادی در این سال‌ها برای توسعه شبکه گازرسانی در کرمان شده که جای تقدیر دارد.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹۴ درصد جمعیت شهری و روستایی کشور از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: ۷۵ درصد سبد انرژی کشور مربوط به گاز است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام شهرهایی که قابلیت گازرسانی داشتند، گازرسانی انجام شده است، بیان کرد: هزار و ۲۵۳ شهر در کشور و ۳۹ هزار روستا گازرسانی شده و بیش از ۱۵۱ هزار صنعت از گاز بهره‌برداری می‌کنند.

رحمانی با بیان اینکه ۴۳۰ هزار کیلومتر خطوط شبکه گازرسانی در سطح کشور انجام شده که کار بسیار بزرگی است، ادامه داد: در استان کرمان صنایع بزرگ فولادی وجود دارد که این صنایع از گاز برخوردار هستند و انرژی خود را از این طریق تامین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قدر نعمت گاز را باید دانست و با گازرسانی به افزایش تولید در کشور کمک بزرگی شده است، گفت: اینکه توان داریم به مردم خدمت‌رسانی کنیم توفیق و نعمت بزرگی است که باید از این بابت شکرگزار خداوند باشیم.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه تمام تلاش‌ها و کارها باید به رضایتمندی مردم در ادارات معطوف شود، افزود: در سال گذشته ۲۳۰ میلیارد متر مکعب گاز در سطح کشور توزیع شده و امسال تاکنون رکورد توزیع گاز در کشور شکسته شده است.

وی با اشاره به اینکه زمستان را در پیش داریم و توسعه شبکه و تولید گاز کشور در دست اقدام است، بیان کرد: پارس جنوبی افتخار بزرگ کشور است که با توان داخلی و نیروی انسانی داخل کشور ایجاد شده است.

رحمانی با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی به شبکه گازرسانی منتقل می‌شود، گفت: سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب در روز ناترازی گاز داشتیم و با محدودیت گاز روبه‌رو شدیم که در تولید کشور اثرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف گاز اهمیت زیادی دارد، چرا که این ناترازی هنوز جبران نشده است، افزود: درخواست داریم که مردم ما را همان‌طور که در سال ۱۴۰۱ همراهی کردند، باز هم همراهی و کمک کنند تا امسال هم از آن بگذریم.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه امیدواریم با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای گاز در سال‌های آینده مشکلی نداشته باشیم، ادامه داد: قابلیت بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در بخش خانگی وجود دارد و امیدواریم با همراهی مردم به نتیجه برسد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=58462
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما