۱۴۰۲-۰۵-۱۸ - ۱۲:۲۲

رشد ۳۷ درصدی صادرات فولاد ایران در ۴ ماه‌

صادرات فولاد ایران در ۴ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد کرد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ انجمن فولاد ایران در تازه ترین گزارش خود وضعیت صادرات فولاد در ۴ ماهه ابتدایی امسال را تشریح کرد.

براساس این آمار صادرات تیرآهن در ۴ ماهه ابتدایی امسال نسبت به ۴ ماهه ابتدای سال گذشته ۱۰۶.۳ درصد رشد داشته و از ۳۲ هزار تن سال گذشته به ۶۶ هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.

همچنین صادرات میلگرد از ۶۷۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۸۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

این گزارش می افزاید: صادرات کل مقاطع طویل فولادی با رشد ۲۵.۳درصدی  از ۷۴۰ هزار تن در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۱ به ۹۲۷ هزار تن در ۴ ماهه اول امسال افزایش یافته است.

صادرات اسلب نیز در ۴ ماهه ابتدای سال گذشته ۶۶۱ هزار تن بوده که در چهار ماهه اول امسال با رشد ۳۱.۳ درصد به ۸۶۸ هزار تن افزایش یافته است.

صادرات آهن اسفنجی در ۴ ماهه اول سال گذشته ۱۶۶ هزار تن بوده که با رشد ۲۴۹.۴ درصدی در ۴ ماهه ابتدای امسال به ۵۸۰ هزار تن افزایش یافته است.

براساس این گزارش صادرات فولاد میانی در ۴ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴.۹ درصد افزایش و همچنین صادرات بیلت و بلوم در چهار ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۱ درصد افزایش داشته است.

  انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه ژوئن ۲۰۲۳ ، ششمین ماه سال جاری میلادی برابر با خرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۷.۴ درصدی به ۳.۲ میلیون تن رسیده است.

در حالی که ۵ کشور از ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد در جهان در ماه ژوئن با کاهش تولید مواجه شده‌اند، ایران، چین، هند، آمریکا و روسیه افزایش تولید داشتند.

همچنین ایران بیشترین افزایش تولید و ترکیه بیشترین کاهش تولید را در ماه ژوئن ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس گزارش انجمن جهانی، ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، در میان بزرگ ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن زمان تا دسامبر ۲۰۲۲ این جایگاه را حفظ کرده بود، اما در نخستین ماه سال ۲۰۲۳ یک پله صعود کرد و به جایگاه نهم رسید.

در گزارش ماه مارس، سومین ماه میلادی، ایران در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد نبود و ترکیه در جایگاه نهم و ایتالیا در جایگاه دهم قرار گرفته بودند اما در ماه آوریل (فروردین ماه ۱۴۰۲) جایگاه هشتم و در ماه می (اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) جایگاه هفتم در جهان را از آن خود کرد.

ایران در ماه ژوئن ۲۰۲۳ برابر با خرداد ۱۴۰۲ جایگاه هفتم تولید فولاد در جهان را حفظ کرده است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=58162
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما