۱۴۰۲-۰۴-۲۷ - ۱۳:۳۷

رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد در بهار امسال

آمار ارائه شده انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از تولید انواع محصولات زنجیره فولاد در سه ماهه نخست سال جاری حکایت از افزایش قریب به یک تا ۱۰.۵ درصدی تولید انواع مقاطع و محصولات فولادی، شمش فولاد و آهن اسفنجی دارد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه تولید شمش فولاد (فولاد میانی) بیشترین رشد تولید را نسبت به بهار سال گذشته داشته است؛ طی این مدت ۹ میلیون و ۴۷۸ هزار تن شمش فولاد تولید  شده که نسبت به هشت میلیون و ۵۷۵ هزار تن تولیدی در بهار سال گذشته، رشد ۱۰.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

پس از آن در سه ماهه ابتدایی سال جاری سه میلیون و ۴۱۳ هزار تن محصولات طویل تولید شده که ۸.۳ درصد بیش از میزان تولید آن در سه ماهه نخست سال گذشته است. در مدت مشابه سال گذشته، سه میلیون و ۱۵۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور به تولید رسیده بود.

طبق آمار در بهار امسال تولید کل محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد پنج درصدی داشته و از پنج میلیون و ۶۷۳ هزار تن در سه ماهه ۱۴۰۱ به پنج میلیون و ۹۵۷ هزار تن رسیده است.

 تولید آهن اسفنجی نیز در این مقایسه آماری افزایش ۲.۸ درصدی را ثبت کرده است. تولیدکنندگان آهن اسفنجی در سه ماهه نخست سال جاری، ۹ میلیون و ۹۷۴ هزار تن از این محصول را تولید کرده‌ که نسبت به میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته معادل ۹ میلیون و ۷۰۵ هزار تن ۲۶۹ هزار تن بیشتر است.

در نهایت نیز کمترین درصد افزایش تولید در این مقایسه آمار تولید فولادسازان کشور، متعلق به تولید محصولات تخت فولادی است. در بهار امسال دو میلیون و ۵۴۳ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده که نسبت به دو میلیون و ۵۲۱ هزار تن تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۰.۹ درصدی داشته است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=57166
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما