۱۴۰۲-۰۴-۲۴ - ۱۰:۱۳
رئیس اتاق تعاون ایران در حاشیه نمایشگاه آسانسور و پله برقی؛

۹۵ درصد صنعت آسانسور بومی‌سازی شده است

رییس اتاق تعاون ایران گفت: ۹۵ درصد صنعت آسانسور در کشور بومی سازی شده است، تنها ۵ درصد از قطعات نیاز به واردات دارد که تا چند سال آینده تمام قطعات در داخل تولید شود.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در آئین افتتاح نمایشگاه آسانسور و پله برقی از ۲۳ تا ۲۶ تیر اظهار کرد: صنعت آسانسور در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و در تولید قطعات آسانسورها با ارتفاع بلند نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: تولیدات و کیفیت در این صنعت به حد قابل قبولی رسیده است که امیدواریم در کمتر از ۵ سال آینده از واردات بی نیاز شویم.

رئیس اتاق تعاون ایران بر توسعه صادرات با رفع موانع تاکید کرد و گفت: این اتاق در تعاملات با کشورهای مختلف دنیا به دنبال تسهیل صادرات است با اقداماتی که در صنعت آسانسور اتفاق می‌افتد در ۲ تا سه سال آینده صادرات پیشی خواهد گرفت.

وی افزود: صنعت آسانسور و پله برقی، در صنعت ساختمان پیشرو است و پیشرفت‌های قابل توجهی از نظر کمی و کیفی دارد.

عبداللهی با بیان اینکه تولیدات قطعات آسانسور و پله برقی به بیش از ۱۵ کشور دنیا صادر می‌شود گفت: صنعت آسانسور و پله برقی به خاطر کیفیت خوب یکی از صنایع پیشرو است و اکنون در کشورهای همسایه و اروپایی صادرات می‌کنیم امسال تمهیدات خوبی در حوزه صادرات گرفته شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۴۰ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت خارجی از هفت کشور دنیا حضور دارند که به تقویت صادرات کمک می‌کند.

عبداللهی با اشاره به تولید سالانه ۱۲۰۰ پله برقی در کشور، گفت: کمتر از هزار دستگاه مصرف داخلی است و بیش از ۲۰۰ دستگاه امکان صادرات دارد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=56951
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما