۱۴۰۲-۰۴-۰۷ - ۱۲:۱۷

صادرات طلای سرخ ۵۷ درصد افزایش یافت

نایب رئیس شورای ملی زعفران از رشد ۵۷ درصدی صادرات طلای سرخ در ۲ ماهه ابتدای امسال نسبت به سال قبل خبر داد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ غلامرضا میری گفت: بنابر آمار صادرات زعفران در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد رشد داشته و اکنون طبق روتین در حال انجام است.

او از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هرکیلو زعفران ۲۹ میلیون و حداکثر ۴۱ میلیون تومان بوده که نسبت به هفته‌های قبل نوسانی نداشتیم.

میری ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت از نمایندگان مجلس و متولیان امر تقاضا دار یم که حداقل قیمتی برای زعفران تعیین شود، همچنین تسهیلاتی در اختیار کشاورزان قرار دهند تا تولید کننده بداند که قرار است زعفران تولیدی را به کدام نهاد یا سازمان بدهد که همانند سال‌های قبل دچار سردرگمی نشوند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آینده صادرات زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادراتی و مشکلات بازگشت ارز پیش بینی می‌شود که میزان صادرات نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش یابد.

او قیمت کنونی زعفران را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با توجه به آنکه محصول زعفران زیر زمین قرار دارد، اکنون برآوردی در خصوص تولید نمی‌توان داشت، اما به طور کلی کشاورزان معتقدند که قیمت کنونی زعفران پایین است و باید اصلاح شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=56152
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما