۱۴۰۲-۰۴-۰۵ - ۹:۰۱

تجارت ۲.۲ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۵ ماه

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۵ ماهه سال جاری میلادی با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۲.۲ میلیارد دلار رسیده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در پنج ماهه سال جاری میلادی به ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

تجارت ایران و ترکیه در پنج ماهه نخست سال میلادی گذشته ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۲۳ با افت ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون دلار رسیده است.

ترکیه در ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۲۲ بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات ترکیه از ایران در پنج ماهه نخست ۲۰۲۳ نیز کاهش ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و از یک میلیارد و ۵۳۶ میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و ۳۸ میلیون دلار در پنج ماهه امسال رسیده است.

مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) نیز در گزارشی از صادرات بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی ایران به ترکیه در پنج ماهه نخست ۲۰۲۳ خبر داده است.

بر اساس این گزارش ایران در ماه های ژانویه تا می امسال ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۷ درصدی داشته است. ایران در پنج ماهه نخستی سال میلادی گذشته ۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=55995
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما