۱۴۰۲-۰۳-۳۱ - ۹:۵۳

ظرفیت اسمی تولید برق به ۹۱ هزار مگاوات رسید

در پایان دومین ماه سال، ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۱ هزار و ۹ مگاوات رسید که از این رقم، واحدهای حرارتی با مجموع ظرفیت منصوبه ۷۴هزار و ۱۹۹ مگاوات، سهمی ۸۱.۶درصدی دارند اما همچنان سهم نیروگاه‌های تجدیدپذیر از تولید برق ایران حدود یک‌درصد است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ با بهره برداری از واحدهای جدید حرارتی، تجدیدپذیر و تولیدپراکنده، ظرفیت اسمی تولید برق کشور در دوماه‌ نخست امسال، ۱۰۲ مگاوات افزایش یافت.

با افزایش ۱۰۲‌مگاواتی ظرفیت منصوبه تولید برق کشور، ظرفیت اسمی تولید برق در پایان اردیبهشت‌ماه به ۹۱ هزار و ۹ مگاوات رسید.

نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی بیشترین سهم را در ظرفیت منصوبه نیروگاهی ایران دارند. درحال حاضر ۳۵ هزار و ۵۵۹ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی در کشور داریم که ۳۹.۱ درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین واحدهای بخاری و گازی با ظرفیت اسمی ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات و ۲۲ هزار و ۸۱۱ مگاوات، به‌ترتیب سهمی ۱۷.۴ درصدی و ۲۵.۱ درصدی در تولید برق کشور دارند.

درمجموع واحدهای حرارتی (بخاری، گازی و سیکل ترکیبی) با مجموع ۷۴ هزار و ۱۹۹ مگاوات، ۸۱.۶درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

در پایان اردیبهشت‌ماه ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی به ۱۲ هزار و ۹۳ مگاوات رسید که ۱۳.۳ درصد از ظرفیت منصوبه نیروگاهی را شامل می شود.

سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از ظرفیت اسمی تولید برق کشور همچنان حدود یک‌درصد است و با مجموع ظرفیت ۱۰۵۵ مگاوات، ۱.۱ درصد از این ظرفیت، به نیروگاه‌های تجدیدپذیر (بادی، خورشیدی و زیست توده) اختصاص دارد.

نیروگاه اتمی بوشهر که تنها نیروگاه اتمی کشور است، با ظرفیت ۱۰۲۰ مگاواتی، سهم ۱.۱ درصدی از ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران دارد.

مجموع ظرفیت اسمی تولید برق در نیروگاه‌های تولیدپراکنده و خودتأمین نیز به ۲ هزار و ۲۳۵ مگاوات می‌رسد که ۲.۵ درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور است.

همچنین واحدهای دیزلی با مجموع ۴۰۷ مگاوات، ۰.۴ درصد از ظرفیت تولید برق کشور را شامل می‌شوند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=55769
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما