۱۴۰۲-۰۳-۲۳ - ۱۰:۴۳

واردات محموله بزرگ نفت ایران توسط آلمان

مرکز آمار اروپا از واردات یک محموله بزرگ ۶۹ هزار تنی نفت خام یا فرآورده نفتی ایران توسط آلمان در سومین ماه سال جاری میلادی خبر داده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ مرکز آمار اروپا(یورو استات) در جدیدترین آمار منتشر شده از واردات نفت اتحادیه اروپا از واردات یک محموله بزرگ ۶۹ هزار و ۷۳۷ تنی نفت خام یا فرآورده نفتی ایران توسط آلمان خبر داده است.

آلمان که آخرین بار در اکتبر ۲۰۱۸ یک محموله ۱۰ هزار تنی نفت خام یا فرآورده نفتی از ایران وارد کرده بود در ماه مارس ۲۰۲۳ پس از حدود ۵ سال ۶۹ هزار و ۷۳۷ تن نفت خام یا فرآورده از ایران وارد کرده است.

اگرچه پیش تر برخی اعضای دیگر اتحادیه اروپا واردات نفت از ایران داشته اند اما این محموله بزرگترین محموله وارداتی نفت اتحادیه اروپا از ایران از زمان خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ است. واردات این حجم از نفت ایران توسط یک کشور اروپایی در حالی است که دولت آمریکا هنوز تغییری در تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران اعمال نکرده است.

علاوه بر آلمان، بلغارستان نیز به عنوان عضو دیگر اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۱۴۷ تن نفت خام یا فرآورده از ایران وارد کرده است.

در سال ۲۰۲۲ نیز سه کشور بلغارستان، رومانی و لهستان مقادیری نفت یا فرآورده نفتی معادل ۴۱۸۱ تن از ایران وارد کرده بودند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=55284
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما