۱۴۰۲-۰۲-۱۳ - ۱۵:۰۵

قیمت خودروهای وارداتی به زودی مشخص می شود

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت با بیان اینکه مسائل و موانع واردات خودرو حل شده است، گفت: بزودی واردات و ترخیص خودروها سرعت می گیرد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مهدی ضیغمی مدیر طرح واردات خودرویی وزارت صمت در حاشیه نشست خبری پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، درباره آخرین وضعیت خودروهایی وارداتی گفت: کندی ترخیص خودروهای وارداتی مربوط به یک سری مسائل و مشکلات بوده که به کمک دستگاه های مختلف این مشکلات حل شده است، از جمله این مشکلات می توان به تایید استاندارد خودروهای وارداتی اشاره کرد که با مصوبه اخیر دولت در این خصوص بسیاری از مشکلات و موانع بر سر واردات و ترخیص خودورها رفع می شود و واردات تسهیل می شود.

وی با بیان اینکه استاندارد مورد نظر برای واردات خودروهای ایمارک است، گفت: اما ما خودروهایی که سفارش کشورهای حوزه خلیج فارس است را وارد کرده ایم که  این کشورها استانداردهای مورد نظر خود را دارند لذا عدم تطابق استانداردها تا حدودی کار ترخیص خودروها را با مشکلاتی مواجه کرده بود که همانطور که اشاره شد با مصوبه اخیر بسیاری از مشکلات حل و حتی لزوم داشتن استاندارد ایمارک برای خودروهای وارداتی نیز برداشته شده است.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت بیان داشت: بزودی ۳۵۰ خودروی چانگان دیگر از گمرکات ترخیص می شود و با اقدامات صورت گرفته ۸۰۰ خودروی چانگان علاوه بر این ۳۵۰ دستگاه ترخیص خواهد شد. همچنین بزودی کار ترخیص تعدادی از خودروهای هیوندا النترا انجام می شود.

وی با بیان اینکه فرآیند واردات خودرو طی ۵ سال متوقف بود، اظهار داشت: اما اکنون جریان واردات خودرو آغاز شده است و با رفع مشکلات مختلف و تلاش های وزارت صمت و همکاری بانک مرکزی مشکل منابع ارزی رفع شده و منابع ارزی از خارج کشور از ارز اشخاص و سایر ارزها فراهم شده است.

ضیغمی با بیان قبلا وزارت صمت فقط ثبت سفارش واردات را انجام می دهد، اظهار داشت: اما اکنون برای واردات خودرو باید ۱۳ کار مختلف را انجام دهد و بسیاری از دستگاه ها نیز در واردات خودرو دخیل هستند.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت در مورد زمان تحویل خودروهای وارداتی به مشتریان گفت: قیمت گذاری خودروهای ترخیص شده توسط سازمان حمایت در حال انجام است و پس از طی این مراحل خودروها به مشتریان تحویل داده می شود.

وی افزود: در واقع وزارت صمت در خصوص مسائل مربوط به خودرو بار تمام دستگاه های دیگر را به دوش می  کشد البته دستگاه های مختلف نیز در این زمینه کمک می کنند.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت با بیان اینکه در شرایط فعلی واردات خودرو بسیار پیچیده است، گفت: اما تلاش های بسیاری صورت گرفته و براساس برنامه ریزی های انجام شده خودروسازی سایپا فقط ۱۰۰ هزار خودرو چانگان در مدل های مختلف به  امسال به کشور وارد می شود.

وی افزود: در حال حاضر مسائل ارزی حل شده و مسائل استاندارد و گمرک نیز حل شده است و لذا مسیر در حال حاضر باز شده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=53162
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما