۱۴۰۲-۰۱-۱۵ - ۱۳:۵۱

مشکلی در تولید و تامین لوازم خانگی نداریم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: اکنون نیاز کشور در یخچال و فریزر، تلویزیون و لباسشویی به طور کامل تامین شده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مهدی برادران با اشاره به نواقص بازار لوازم خانگی در حوزه لوازم خانگی کوچک گفت: با سرمایه‌گذاری‌های صاحبان سرمایه لوازم خانگی در استان‌های مرزی برای اشتغالزایی برنامه‌ریزی می‌شود تا نیاز به واردات مرزی در حوزه اشتغال به حداقل برسد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ادامه داد:  دلیلی ندارد اگر کالایی در کشور وجود دارد، در استان مرزی کم و نیاز به واردات باشد. اما در مواردی که محدودیت یا کمبود کالا وجود دارد می‌توان به صورت محدود از طریق مناطق مرزی وارد کرد.

به گفته این مقام مسئول، بر این اساس لیستی از کالا‌های لوازم خانگی دارای اولویت که تولید داخل آن‌ها کمتر از نیاز کشور است، مشخص می‌شود که واردات آن‌ها در سطح محدود برای استان‌های مرزی بلامانع است تا نواقص بازار رفع شود. مثلا سال‌های قبل تولید مایکروویو به اندازه کافی نبود و در حوزه ماشین ظرفشویی کمبود‌هایی وجود داشت؛ بنابراین توصیه می‌شد این کالا از طریق مرزنشینان وارد شود.

برادران با بیان اینکه نیاز کشور در یخچال و فریزر، تلویزیون و لباسشویی به طور کامل تامین شده است، گفت:  در تدوین این آیین نامه برای واردات نواقص بازار لوازم خانگی از طریق استان‌های مرزی، وزارت صمت، ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و وزارت کشور مشارکت دارند به طوریکه  سال گذشته جلساتی در این رابطه برگزار شد و امیدواریم در سال جاری به روز و نهایی شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=51653
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما