۱۳۹۹-۰۳-۲۰ - ۱۰:۳۴

ضرر۳۱۰۰ میلیارد ریالی صنعت نمایشگاهی از کرونا

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جزئیات بهره‌مندی صنعت نمایشگاهی از بسته حمایتی گفت: شیوع ویروس کرونا ۳۱۰۰ میلیارد ریال به صنعت نمایشگاهی ضرر وارد کرد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بهمن حسین‌زاده گفت: کمیته بررسی و مقابله با پیامدهای ناشی از ویروس کرونا، صنعت نمایشگاهی و همچنین شرکت‌های زیر مجموعه آن را جزء مشاغل آسیب دیده شدید از ویروس کرونا محسوب کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این مهم پیرو پیگیری‌های سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت حاصل شده، افزود: از ۴ ماه گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا در کشور،  هیچ نمایشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی برگزار نشده، بنابراین با توجه به آسیب شدید به این صنعت مجوزی از کمیته بررسی و مقابله با پیامدهای ناشی از ویروس کرونا اخذ شده که براساس آن فعالان صنعت نمایشگاهی نیز می‌توانند از  تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه تخصیص بسته حمایتی باعث بازسازی کسب و کارهای مرتبط با صنعت نمایشگاهی می‌شود، بیان داشت: حدود  ۳۳ هزار فعال نمایشگاهی و ۱۵۰ رسته شغلی با صنعت نمایشگاهی در ارتباطند که شامل ۴۵۰ شرکت غرفه ساز و متجاوز از ۱۰۰ مجری نمایشگاهی می‌شوند، ضمن اینکه مشاغلی مانند برق‌کار، غرفه‌آرا، معمار و بوفه‌دار با این صنعت در ارتباطند.

* جزئیات بهره‌مندی از بسته حمایتی صنعت نمایشگاهی

حسین‌زاده در پاسخ به این سوال که متقاضیان استفاده از بسته‌حمایتی چه اقداماتی را باید انجام دهند، گفت: پس از احصاء‌ فهرست افراد و ارائه آن به مسئولان مربوطه، اسامی به وزارت کار ارائه می‌شود و وزارت اقتصاد نیز اسامی آنها را به بانک‌ها اعلام می‌کند، لذا مشاغل مرتبط با صنعت نمایشگاهی آسیب دیده از کرونا می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا  متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به ثبت‌نام و اخذ تسهیلات اقدام کنند، که فرآیند کار به صورت الکترونیکی در آن انجام می‌شود و دسترسی به بانک‌های عامل در سطح ملی و استانی در این سامانه پیش‌بینی شده است.

وی در مورد میزان خسارت وارده به صنعت نمایشگاهی طی ماه‌های اخیر گفت: براساس شرایط حاکم بر کشور پس از شیوع ویروس کرونا به دستور دولت هیچ نمایشگاهی طی ۴ ماه اخیر در نمایشگاه‌ بین‌المللی برگزار نشد، لذا شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه درآمدی کسب نکرده در حالی که این شرکت باید حقوق بیش از ۶۰۰ کارمند خود را از محل درآمدها پرداخت کند.

حسین زاده بیان داشت: شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، سایت‌های نمایشگاهی استان‌ها، شرکت‌های غرفه‌سازی و شرکت‌های برگزار کننده نمایشگاه‌ها طی ۴ ماه اخیر جمعا ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال متضرر شده‌اند.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مرتبط با شیوع ویروس کرونا

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در اواخر خرداد گفت: در این نمایشگاه خلاقیت‌های شرکت‌های مختلف از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید محصولات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در معرض نمایش متخصصان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: لذا در نمایشگاه مذکور تمام دستاوردهای اخیر پس از شیوع ویروس کرونا در زمینه تولید انواع ماسک‌ها، الکل، مواد ضدعفونی کننده به نمایش گذاشته می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه تولید بسیاری از اقلام مورد نیاز برای مبارزه با کرونا مستقل هستیم، گفت: امیدوارم ستاد کرونا و سایر بخش‌ها از این نمایشگاه حمایت کنند.

وی با اشاره به تدوین ۴ پروتکل بهداشتی برای برگزاری نمایشگاه مذکور بیان داشت: این نمایشگاه برای بازدید عموم آزاد نیست، ضمن اینکه عوامل، دست‌اندرکاران، بازدیدکنندگان مدعو و مسئولین کشوری، خبرنگاران و رسانه‌های جمعی تحت شرایط خاصی و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند .

حسین زاده گفت: برای بازدید این نمایشگاه از سفرای کشورهای مختلف و همچنین رایزن‌ان سفرا و مسئولان کشور دعوت شده  و ضمن اینکه شرایطی فراهم شده تا از طریق سایت‌های اینترنی و برخی کانال‌های رسانه ملی دستاوردهای این نمایشگاه در معرض دید همگان قرار گیرند.

تدوین ۴ پروتکل بهداشتی ویژه برگزاری نمایشگاه 

 مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به  تصویب و ابلاغ شیوه نامه بهداشتی (پروتکل بهداشتی) ویژه برگزاری نمایشگاه، گفت: بخش نخست این شیوه‌نامه شامل پروتکل مراکز نمایشگاهی است و بخش دوم پروتکل غرفه‌سازی است که در این پروتکل جزئیات ایجاد یک غرفه از جمله عمق غرفه و ارتفاع مشخص شده است .

وی با اشاره به پروتکل سوم با عنوان مشارکت‌کنندگان بیان داشت: پروتکل چهارم، پروتکل  بازدیدکنندگان است که در آن قوانین لازم برای بازدیدکنندگان از جمله استفاده از دست‌کش و ماسک باشند، در طول بازدید از این نمایشگاه و استفاده از مواد ضدعفونی کننده ذکر شده است.

حسین زاده بیان داشت: پروتکل چهارگانه صنعت نمایشگاهی طی ۲ ماه کار مطالعاتی تدوین شد.

وی با تاکید بر اینکه الزام جهش تولید توسعه صادرات است، افزود: در جبهه اول حوزه صادرات، نمایشگاه‌های تخصصی قرار دارد لذا با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و برگزاری جلسات رو در رو بین برگزارکنندگان وبازدیدکنندگان متخصص سعی می‌کنیم تا زمینه آشنایی هر چه بیشتر جهانیان با توانمندی‌های صنعتی ایران مشخص شود.

* صنعت نمایشگاهی بهشت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت اپ

حسین‌زاده بیان داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با برخورداری از تخفیف ۵۰ درصدی می‌توانند در نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها زمینه اتصال شرکت‌های تولید‌کننده داخلی و کارخانجات را بازدیدکنندگان مختلف از کشورهای گوناگون فراهم می‌آورد و همین موضوع باعث شناسایی محصولات تولیدی ما به سایر کشورها و در نتیجه توسعه صادرات می‌شود.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5141
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما