۱۴۰۱-۱۲-۲۱ - ۱۱:۵۹

از سال آینده فرش ایرانی شناسنامه دار خواهد شد

رئیس مرکز ملی فرش گفت: تاکنون ۴ هزار مورد شناسنامه به صورت آزمایشی صادر شده است، اما در سال جدید رسما فرش ها شناسنامه دار خواهند شد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مصطفی بغدادی مدیرکل توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری در رویداد اختتامیه نوآوری، کارآفرینی زنجیره ارزش قالی گفت: به واسطه قانون حمایت از کسب و کار و شرکت‌های دانش بنیان این صندوق ایجاد شد که به تجاری سازی اختراعات کمک کند. کارکرد ما تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان است که ۸۲۰۰ شرکت هستند و ما باید از آن‌ها حمایت کنیم.

او ادامه داد: تسهیلات، ارائه ضمانتنامه‌ها و سرمایه گذاری از فعالیت‌های صندوق است که اثرگذاری خود را در توسعه نوآوری کشور داشته است. بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی در صندوق داریم که عمدتا از سال ۹۷ رخ داده است.

بغدادی با اشاره حمایت صندوق از صنایع حوزه فرش گفت: تمایل داریم سهم فعالان صنعت فرش از این حمایت های این صندوق بیشتر باشد. در بحث توسعه بازار و هم در بحث توانمند سازی و نیاز مدیریتی و سازمانی، تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه گذاری امکان حمایت از این صنایع وجود دارد.

فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش با اشاره به حمایت های صندوق نوآوری گفت: قوانین صندوق نوآوری قوانین سختی است چرا که وضعیت صنایع در حوزه فرش مانند صنایع فناوری بالا نیست که بتوانند به راحتی از تسهیلات استفاده کنند و نیاز است برخی تغییرات در قوانین صندوق نوآوری ایجاد شود.

او در خصوص اقدامات حمایتی از هنر فرش و قالی گفت: مراکز رشد و نوآوری در قم شروع به کار کرده و در هفته صنعت افتتاح خواهد شد. از طرفی قرار بود سند زیست بوم فناورانه را امسال رونمایی کنیم که در روز ملی فرش در خرداد سال آینده رونمایی خواهد شد. فرش هنر و صنعت است و مقام معظم رهبری ضمن تاکید برآن اعلام کردند که ما در رقابت نفسگیر هستیم.

او ادامه داد: در زمینه گواهی اصالت و شناسنامه دار کردن فرش اگر  اقدامی صورت بگیرد، امکان سوء استفاده دیگر کشور‌ها از بین می رود. در حال حاضر اقدامات لازم انجام شده و از سال جدید شناسنامه فرش را صادر می‌کنیم. البته تا کنون ۴ هزار مورد به صورت آزمایشی صادر شده است، اما در سال جدید دیگر آزمایشی نخواهد بود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=50978
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما