۱۴۰۱-۰۸-۱۴ - ۱۲:۲۳

صادرات کالا به افغانستان با بیش از ۱۴ هزار کامیون

از ابتدای امسال بیش از ۱۴ هزار کامیون، برای صادرات کالا به افغانستان به سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی در ماهیرود مراجعه کرده اند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛زارعی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴ هزار و ۲۹۳ کامیون در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی در ماهیرود، صادرات کالا‌های سوختی و دیگر کالا‌ها را انجام داده اند.

او افزود: در مدت مشابه پارسال ۲۷ هزار و ۴۱ کامیون برای صادرات کالا به سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی در ماهیرود مراجعه کرده اند که این رقم امسال کاهش ۴۶ درصدی داشته است.

زارعی اظهار کرد: هزار و ۹۷۷ کامیون نیز ترانزیت کالا‌ها را در بهار و تابستان ۱۴۰۱ بر عهده داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۴ درصد کاهش دارد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند تصریح کرد: علی رغم کاهش صادرات و ترانزیت، واردات از ماهیرود رشد داشته و ۶۱۱ کامیون واردات را انجام داده اند.

او در خصوص علت کاهش صادرات گفت: بسته شدن ۴ ماهه درب صادراتی ایران به سمت افغانستان از سوی کشور همسایه، سبب کم شدن صادرات شد.

زارعی بیان کرد: اقداماتی در حال انجام است تا دوباره رونق به این مرز تجاری بازگردد و بتوانیم به روز‌های قبل از بسته شدن درب صادراتی بازگردیم.

ماهیرود یکی از مرز‌های ۴ گانه تجاری در خراسان جنوبی است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=44033
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما