۱۴۰۱-۰۷-۲۷ - ۹:۴۰

کاهش صنایع بحرانی و تعطیل مطلق کشور

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: تعداد واحدهای بحرانی و تعطیل مطلق کشور روند کاهشی داشته و امروز به ۱۴۷ واحد رسیده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محمدمهدی برادران روز چهارشنبه در سفر یک روزه خود به استان قزوین و در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی به خبرنگاران گفت: یکی از بخش های فعال این وزارتخانه، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بوده که خوشبختانه در حوزه صنایع نیز اقدامات خوب و قابل توجهی داشته است.

وی اظهار داشت: سال گذشته تعداد واحدهای بحرانی و مشکل دار کشور به عدد ۲۱۶ واحد رسیده بود که امسال با کاهش این تعداد واحد، امیدواریم در آینده نزدیک واحدهای باقیمانده در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

به گفته برادران، در حال حاضر و متناسب با رشد اقتصادی و اشتغالزایی، تعداد واحدهای بحرانی و تعطیل مطلق کشور روند کاهشی پیدا کرده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به جلسه روز گذشته خود و اینکه براساس اذعان مسوولان وزارتخانه، علی رغم افزایش کد در حوزه کاریابی ها مبنی بر کاهش تعداد اشتغال طی سال جاری، یادآور شد: خوشبختانه با بررسی ها صورت گرفته چنین موضوعی نبوده و ما امسال شاهد اشتغال ۴۰۰ هزار نفری در حوزه اشتغالزایی بوده ایم.

برادران خاطرنشان کرد: مستندات وزارت کار در حوزه ایجاد اشتغال، مبالغ واریزی بیمه بوده که این کار توسط کارفرما صورت می گیرد و در حال حاضر نیز مبالغ واریزی بیانگر رشد واقعی در این حوزه بوده که جای امیدواری است.

وی اضافه کرد: شاخص ها در بخش تولید بیانگر آن است که در سه ماه نخست امسال میزان رشد در حوزه صنعت ۵.۱ دهم تولید بوده که در سال های گذشته این میزان رشد به ثبت نرسیده بود.

این مسوول بخش صنعت یادآور شد: عملکرد دولت در ۶ ماه امسال که از سوی مجموعه شرکت های بورس منتشر شده بیانگر ادامه روند رو به رشد ما در بخش صنعت است که البته این روند را در بخش های تولید و اشتغال نیز شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه موضوع داخلی سازی و توجه به صنایع اشتغالزا از رویکردهای مهم ما در فرآیندسازی تولید و اشتغال است، خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تا از واحدهای داخلی برای رفع نیازهای کشور حمایت کنیم و برای محصولات خارجی نیز ایجاد محدودیت کنیم تا تولیدات داخلی سهم بیشتری از بازار را داشته باشند.

وی تصریح کرد: این روند را از حوزه لوازم خانگی آغاز کرده ایم و درصدد هستیم آن را به حوزه قطعات خودرو تسری داده تا قطعات با کیفیت و استانداردی را در داخل تولید کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت روز چهارشنبه در سفر یک روزه خود برای بازدید از چند واحد تولیدی، افتتاح طرح توسعه ۲ شرکت تولیدی و دیدار با فعالان صنعتی به قزوین سفر کرده است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=42995
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما