۱۴۰۱-۰۷-۲۳ - ۱۲:۴۱
رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد:

صدور ۱۰۰ نشان حلال در کشور

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: با راه اندازی نشان حلال در کشور ۱۰۰ نشان در کشور دارای نشان حلال شدند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ مهدی اسلام پناه گفت: استاندارد سازی تایید صلاحیت، انطباق ، حلال و تاییده کننده نشان حلال  از مهم ترین وظایف و اقدامات در حوزه  استاندارد سازی است همچنین این سازمان وظیفه عضویت در ایزو را دارد و در بین ۱۶۸ کشور رتبه ۲۲ را کسب کردیم.

به گفته رئیس سازمان استاندارد این سازمان جایگاه داخلی خوبی داشته و دفاع از حقوق مردم را قانون گذار بر عهده سازمان ملی استاندارد قرار داده و از سوی دیگر  کسب رضایت و اطمینان بخشی و ورود و تولید ایران در منطقه جزو برترین ها قرار داده است.

او می گوید: در حوزه آسیا و اقیانوسیه و نظامات انطباق و این سازمان عمر ۱۰۰ ساله دارد و ایران در موضوع استاندارد و کیفیت اهمیت  قابل توجهی را  کسب کرده است.

اسلام پناه یادآور شد: سازمان استاندارد  یک سری عقب افتادگی داشته  که جبران شده و  از سوی دیگر دولت سیزدهم دوره تحول سازمان استاندارد قرار گرفته است بنابراین این سازمان هم اکنون در مسیر پوست اندازی قرار گرفته و نمره خوبی کسب کرده است.

اسلام پناه  درباره طرح طاها گفت:در این طرح چک کردن نقطه اصالت و ایمنی را در دستور کار خود قرار داده است بازرسی سازمان استاندارد به بازار ورود می کنند و بر مبنای چک لیست کالا ارزیابی می شودو حد مجاز و معیارهای چک لیست مورد آزمون قرار می دهند.

رئیس سازمان استاندارد گفت: نشان استاندارد دارد و تعدادی کالای نشان استاندارد می گیرند دچار  ریزش می شوند و تعدادی هم رویش می کنند بنابراین مجموع این اقدامات نشان می دهد که این یک امر زنده و پویا است

او می گوید: نشان حلال را راه اندازی کرده ایم که در این بخش  ۱۰۰ نشان حلال صادر کرده ایم و نسبت به مدت مشابه ۱۰۰ درصد رشد کرده است

  او گفت: نشان جایزه ملی کیفیت جهان اسلام را در دستور کار قرار داده ایم و تعداد متقاضیان در راستای بهبود کالا رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد  می گوید: از لحاظ علمی تر فنی تر و تخصصی تر شده است  وارزیابی بی طرفانه و با صلابت را در حوزه جهان اسلام را در دستور کار خود قرار داده ایم

 او گفت: ایران پیشنهاد جایزه ملی کیفیت جهان اسلام را داده است و مسئولان عربستان سعودی و چند کشور دیگر ابراز علاقه برای این جایزه را داده اند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=42710
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما