۱۴۰۱-۰۷-۱۷ - ۸:۴۱

۲ محموله بزرگ ریلی روسیه به بندرعباس ترانزیت شد

سرپرست فرمانداری سرخس گفت: تاکنون ۲ محموله بزرگ بار شامل ده ها واگن کودشیمیایی و مصالح ساختمانی از مرز ریلی سرخس و شبکه ریلی کشور به بندرعباس ترانزیت شده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حسن نوری زاده  افزود: محموله نخست شامل مصالح ساختمانی بارگیری شده از ایستگاه چخوف روسیه طی هفته های قبل از مسیر ریلی ایران به بندرعباس و در نهایت به هند منتقل شد.

وی ادامه داد: پس از آن نیز طی ۲ هفته گذشته محموله بزرگ دیگر شامل ۱۳۷ واگن حامل کودشیمیایی با چهار رام قطار از این مسیر عبور کرد و به بندرعباس رسید.

سرپرست فرمانداری سرخس گفت: حمل و نقل ریلی محموله های یاد شده از روسیه به بندرعباس با مسافتی در حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر طی مدت  ۱۵ روز انجام شده است و همین موضوع موجب تمایل بیشتر روسها برای استفاده از مسیر ریلی ایران شده است.

نوری زاده افزود: طی هفته آینده نیز یک محموله بزرگ دیگر شامل زغال سنگ از مرز ریلی سرخس عبور خواهد کرد و برای تسهیل این محموله نیز هماهنگی های لازم را انجام خواهیم داد.

مدیرکل راه آهن خراسان پیش از این گفته بود: ظرفیت جا به جایی بار بین المللی شامل ترانزیت ورودی و خروجی، صادرات و واردات در ایستگاه راه آهن سرخس در مرز با ترکمنستان ۷.۵ میلیون تن در سال است.

مصطفی نصیری افزود: پارسال نزدیک به سه میلیون تُن بار بین المللی از طریق ایستگاه راه آهن سرخس با ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی تبادل شد که حدود ۱.۸ میلیون تن آن ترانزیت و بیش از ۱.۱ میلیون تن نیز صادرات و واردات بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر خدمات حمل و نقل بار داخلی و بین‌المللی روزانه به وسیله ۱۰ رام قطار باری رفت و برگشت در شبکه راه آهن خراسان با عنوان “برنامه‌ای” یا همان تردد، برنامه‌ریزی شده ارائه می‌شود.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: این ۱۰ رام قطار باری شامل قطارهای رفت و برگشت در مسیر سرخس – ایستگاه شهید مطهری، سرخس- تربت‌حیدریه، ایستگاه اسفراین – سنگان و ۲ قطار سرخس- بندر عباس است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=42300
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما