۱۴۰۱-۰۶-۲۳ - ۱۵:۳۵

رشد ۱۷۷ درصدی ترانزیت در بنادر شمالی

مدیرعامل سازمان بنادر گفت: ترانزیت کالا از بنادر امیرآباد، انزلی و نوشهر به عنوان مهمترین بنادر شمالی در بحث ترانزیت ۱۷۷ درصد رشد داشته که این امر رونق ترانزیت در بنادر شمالی را نشان می‌دهد

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛علی اکبر صفایی گفت: دولت توجه ویژه‌ای به برقراری ارتباط در سطوح بین المللی دارد و مراودات تجاری ایران با کشور‌های حاشیه خزر خصوصاً کشور روسیه از طریق بنادر شمالی  در حال انجام است به طوری که ترانزیت کالا‌های غیر نفتی در بندرانزلی ۲۷۷ درصد افزایش یافته و ترانزیت کالا‌های نفتی نیز در این بندر به رشد ۱۰۰ درصدی رسیده است.

صفایی گفت: ترانزیت کالا از بنادر امیرآباد، انزلی و نوشهر به عنوان مهمترین بنادر شمالی در بحث ترانزیت ۱۷۷ درصد رشد داشته که این امر رونق ترانزیت در بنادر شمالی را نشان می‌دهد.

 به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی رونق اقتصادی وعده داده شده در بنادر شمالی با سرعت بیشتر ادامه دارد، در راستای عمل به کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی‌ها (کنوانسیون مارپل)، برای اولین بار در انزلی برق رسانی به کشتی‌های پهلو گرفته شده در بندرگاه انجام شد تا علاوه بر عدم استفاده کشتی‌ها از دیزل ژنراتورها، آلودگی زیستی و صوتی کمتری ایجاد شده و کشتی‌ها نیز روشنایی مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشند.

صفایی گفت:  سیلوی ۵۰ هزار تنی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرانزلی  در حال بهره برداری است و دولت اعتقاد دارد که ساخت سیلو‌ها در داخل بنادر انجام شود و در حال حاضر یک میلیون تن سیلو در کشور برای نگهداری صحیح از غلات در دست احداث است.

او گفت: با ساخت این سیلو‌ها علاوه بر ایجاد مرکز توزیع غلات و مواد غذایی برای کل کشور، هزینه‌های حمل و نقل نیز کاهش یافته و شیوه نگهداری غلات هم بهینه می‌شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=41179
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما