۱۴۰۱-۰۶-۰۶ - ۱۱:۴۴

محدودیتی در صادرات دام‌ زنده نداریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها نگاه برآن بود که صادرات دام‌ عوارض محور آزاد شود.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: بعد از طرح مردمی سازی یارانه نگاه بر آن بود که صادرات دام عوارض محور آزاد شود و محدودیت صادراتی هم‌ نداریم.

به گفته او، هم اکنون دولت عوارض جدیدی برای صادرات وضع نکرده و در قانون بودجه امسال عوارض آمده است که ما نمی‌توانیم آن را لغو کنیم، لذا با مجلس در این‌خصوص در حال مذاکره هستیم که ببینیم به چه نتیجه ای می رسیم.

ساداتی نژاد می‌گوید: نگاه ما در حوزه صادرات محدود نبوده و با عوارض صادرات و واردات در حال کنترل هستیم، اما واکنش بازار غذا لحظه ای است؛ بنابراین نظرات متفاوت است اما تمرکز بر صادرات بحث امضاهای طلایی پیش می آید.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نظر ما در وزارت جهاد تفویض اختیارات است چه بسا ۶۰ درصد تفویض اختیارات انجام دادیم، در خصوص صادرات دام تفویض اختیارات به استان ها داده شده، هرچند اهلیت سنجی انجام می شود. براین اساس درخواست کردیم که به ۳۰ رئیس جهاد استان ها دسترسی اهلیت سنجی در سامانه جامع تجارت داده شود و تا زمانی که دسترسی انجام شود، اهلیت سنجی توسط دفتر توسعه صادرات وزارتخانه انجام می شود.

بنابر گفته وزیر جهاد کشاورزی، نظرما این‌نیست که کار و امور صادرات از تشکل ها گرفته شود، بلکه بنده بشدت با واگذاری کار به تشکل ها معتقدم و امیدوارم این امر در این دولت رخ دهد، هر چند موانعی وجود دارد که بخشی متعلق به ماست و بخشی متعلق به اتحادیه هاست که باید رفع شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=40171
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما