۱۴۰۱-۰۴-۲۶ - ۱۸:۵۴

هدف‌گذاری برای تولید ۱۰۰ تن خاویار تا ۱۴۰۴

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به ارائه مشوق‌ها برای تولیدکنندگان ماهیان خاویاری، اعلام کرد: کمیته سرمایه‌گذاری تشکیل شده که در این بخش از افرادی که در حوزه صنعت شیلات از جمله خاویار ورود کرده‌اند، حمایت خواهیم کرد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛”سید حسین حسینی” در هفتمین همایش ملی ماهیان خاویاری و صنایع وابسته افزود: ماهیان خاویاری دیر بازده هستند و برای استحصال گوشت این ماهیان ۳ سال و برای خاویار آن حداقل ۸ سال زمان لازم است؛ از این رو بحث تنفس و بازگشت سرمایه مهم است که با حمایت‌ها وزیر جهاد کشاورزی این اتفاق رخ خواهد داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش برای پرورش دهندگان ماهی، اظهار داشت: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان برای شیلات کارت با سود ۱۲ درصد و تسهیلات ۸۰۰ میلیون با سود ۱۵ درصد برای بازارگاه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

حسینی روز ملی خاویار را بهانه‌ای برای نشان جهانی خاویار ایرانی دانست و تصریح کرد: اقدامات مثبتی در حوزه پرورش ماهیان خاویاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امکان صید تجاری ماهیان خاویاری وجود ندارد، گفت: از این رو بیش از ۱۰ سال است که در حوزه پرورش این نوع ماهی اقدامات خوبی صورت گرفته و لازم است تسریع شود.

رییس سازمان شیلات ایران اضافه کرد: امیدواریم در افق ۱۴۰۴ میزان تولید ۲۰ هزار گوشت ماهی و ۱۰۰ تن خاویار محقق شود.

حسینی اضافه کرد: امروز نقطه عطفی برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش بنیان است تا با بهره‌گیری از تجربیات متخصصین این حوزه، الگو بگیرند تا با اقدام ملی برای صیانت از ویترین صنعت شیلات که همان خاویار ایرانی است، اتفاق خوبی رخ دهد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=37737
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما