۱۴۰۱-۰۲-۱۶ - ۱۲:۰۸

قراردادهای نفتی و گازی مشمول شفافیت می‌شوند

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: قراردادهای نفتی و گازی نیز تا جایی که جنبه محرمانه نداشته باشد مشمول شفافیت “طرح شفافیت قوای سه گانه” می‌شوند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛عبدالعلی رحیمی مظفری  با اشاره به تصویب کلیات “طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها” در صحن علنی مجلس، گفت: طرح شفافیت قوای سه گانه علاوه‌بر سه قوه برخی از نهادهای  عمومی -که به نحوی مستقل هستند اما از بودجه عمومی استفاده می‌کنند- را نیز در بر می‌گیرد، درواقع تمامی اطلاعاتی که جنبه محرمانگی ندارند در حوزه‌های همچون اقتصادی، اداری، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و حتی در پایین‌ترین سطح تصمیم‌گیری در شورای روستایی شامل این شفافیت خواهند شد.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قراردادهای نفتی و گازی نیز تا جایی که جنبه محرمانه نداشته باشد نیز مشمول این شفافیت می‌شوند، افزود: طبق این طرح جلسات دولت و دستگاه‌های اجرایی ازجمله شرکت‌های دولتی -که تصمیم‌گیری و هزینه‌کرد بودجه‌ها در برخی از آن‌ها متاسفانه پشت درهای بسته و در اتاق‌های تاریک انجام می‌شد- شفاف خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین براساس طرح مجلس قوای سه گانه و دستگاه‌های ذیل آن‌ها باید هزینه‌های خود را صورت شفاف به مردم اعلام کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتشار عمومی صورت‌های مالی و اطلاعات اموال، درآمدها و هزینه‌ها، تسهیلات، املاک، کمک‌ها و واگذاری‌های بلاعوض، نقش مهمی در جلوگیری از فسادهای احتمالی و رانتخواری‌ها خواهد داشت.

منبع: خانه ملت

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=33529
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما