۱۴۰۰-۱۱-۱۰ - ۱۱:۰۱

آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در ۱۰ماه امسال حجم تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر امام خمینی (ره) به بیش از ۳۹میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛عادل دریس با اعلام این خبر اظهار کرد: در ۱۰ماه امسال حجم تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر امام خمینی (ره) به ۳۹میلیون و ۳۳۰ هزار و ۶۳۶ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت ١٩ میلیون و ٢٣٩ هزار و ۶٧ تن انوع کالا در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ١٩ درصد رشد داشته است.

به گفته وی ٢٠ میلیون و ٩١ هزار و ۴۵۶ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر راهبردی بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢١ درصد رشد نشان می‌دهد.

بنابر اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: در ۱۰ماهه امسال میزان تخلیه کالاهای اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) از کشتی‌ها ١۵میلیون و ١٢۵ هزار و ۶٣۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ٢٠ درصد رشد داشته است.

بندر امام خمینی (ره) در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز در خور (کانال) موسی واقع شده است و توان پهلوگیری کشتی‌های بالای ۱۰۰هزار تن را دارد. ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) حدود ۵۰ میلیون تن است.

بنادر امام، آبادان، ماهشهر و خرمشهر از مهمترین بنادر خوزستان و بنادر اروندکنار، چوئبده، شادگان و هندیجان از بنادر کوچک استان محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=29675
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما