۱۴۰۰-۰۹-۲۰ - ۱۰:۴۳
استاندار مازندران:

جشن خودکفایی برنج را در سال ۱۴۰۴ برگزار کنیم

استاندار مازندران گفت: شالیکاران مازندران حمایت شوند در یک دوره چهارساله تا ۱۴۰۴ می توانند برنج کشور را خودکفا کنند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سیدمحمود حسینی‌پور‌نوری  با بیان اینکه میزان تولید برنج سفید مازندران هم‌ اکنون حدود ۹۵۰ هزار تن در سال است، اظهار کرد: مازندران در تولید این محصول استراتژیکی رتبه نخست را در کشور دارد و زمینه افزایش تولید آن در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه درصورت حمایت از شالیکاران، مازندران توان این را دارد تا در برنج کشور را به خودکفایی برساند، گفت: اگر حمایت از شالیکاران جدی گرفته شود جشن خودکفایی برنج را در سال ۱۴۰۴ می‌توانیم در کشور برگزار کنیم.

استاندار مازندران حمایت از شالیکاران در تکمیل زنجیره مکانیزاسیون برای خودکفایی برنج را مهم دانست و افزود: توجه به منابع آبی و حمایت از شالیکاران در خرید محصول به نرخ مناسب باید انجام پذیرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه برنج محصولی استراتژیک و برای کشور مهم است، یادآور شد: خودکفایی محصول برنج موجب امنیت غذایی کشور می‌شود و از واردات این محصول جلوگیری خواهد شد.

وی کشور را حال عبور از اقتصاد بر پایه نفت به اقتصاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: سیاست گذاری بسیار درستی است و باید زودتر از این ها اتفاق می افتاد و این سیاست می‌تواند موجب حمایت بیشتر از کشاورزان شود‌‌.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=27237
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما