۱۴۰۰-۰۸-۲۳ - ۱۳:۳۵

خرید و فروش صوری برنج از سایت های اینترنتی

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۳ کلاهبردار که با ترفند تحویل چک مدت دار صوری اقدام به فروش برنج می‌کردند، خبر داد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با مراجعه یکی از عمده فروشان سایت‌های آگهی اینترنتی مبنی بر کلاهبرداری و فروش ۱۳۰ تن برنج، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پس از تماس‌های تلفنی متهمان با مراجعه به محل آنان که به ظاهر وابسته به دستگاه‌های دولتی بود، به ازای فروش ۱۳۰ تن برنج تعداد ۴ فقره چک مدت دار دریافت می‌کند و در سررسید چک‌ها به بانک مربوط مراجعه و متوجه کسری موجودی چک‌ها و سپس صوری بودن شرکت می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد، ۴ پرونده مشابه به همین شیوه طرح شده و با تجمیع اطلاعات به دست آمده کارآگاهان موفق شدند محل کلاهبرداران را شناسایی و در نهایت پس از هماهنگی‌های قضائی ۲ نفر از متهمان را در محل شرکت جدید دستگیر کردند.

این مقام انتظامی به دستگیری متهم سوم پرونده در مخفیگاهش اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش مالی اموال کلاهبرداری شده از ۴ مالباخته را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرده اند.

خرید و فروش صوری برنج از سایت های اینترنتی/ تحویل چک مدت دار تقلبی در ازای دریافت برنج

وی با بیان اینکه کلاهبرداران برای رسیدن به اهدافشان اقدام به مانور‌های متقلبانه می‌کنند و با افتتاح دفاتر مختلف و ادعا‌های واهی اعتماد افراد را به خود جلب می‌کنند، تاکید کرد: قبل از انجام معامله از مراجع مربوط اصالت و رزومه فعالیت شرکت را بررسی و از دریافت چک‌های مدت دار دوری کنید.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=25697
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما