۱۴۰۰-۰۸-۰۴ - ۱۰:۴۵

تولید بیش از ۳۰ هزار تن چای خشک در کارخانه‌های شمال

۳۰ هزار و ۴۸۱ تن چای خشک امسال در کارخانه چای استان‌های گیلان و مازندران تولید شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛جهانساز رییس سازمان چای کشور گفت: ۳۰ هزار و ۴۸۱ تن چای خشک تاکنون در کارخانه چای استان‌های گیلان و مازندران استحصال شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ درصد افزایش یافت.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۳۵ هزار و ۴۶۹ تن برگ سبز چای از چایکاران شمال خریداری شده است   افزود: از این میزان ۵۸ هزار و ۹۲۷ تن معادل ۴۳ و ۵ دهم درصد درجه یک و ۷۶ هزار و ۵۴۲ تن معادل ۵۶ و ۵ دهم درصد درجه دو است.

جهانساز گفت: ۷۶۰ میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران دو استان شمالی خریداری شده که از این میزان ۶۵۵ میلیارد تومان معادل ۸۶ و ۲ دهم درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

او با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای هر ساله از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان مهر ادامه دارد، افزود: برداشت برگ سبز چای ۳۰ مهرماه امسال پایان یافت و تحویل کارخانجات چای شد.

رییس سازمان چای کشور گفت: با توجه به پایان برداشت برگ سبز چای و آغاز نیمه دوم سال برای عملیات بهزراعی و به باغی از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خواست با مراجعه به ادارات چای شهرستان‌ها چایخیز و با کمک کارشناسان نسبت به بهزراعی  و دریافت تسهیلات جاری و سرمایه‌ای اقدام کنند.

اوتاکید کرد: مدیران کارخانجات نیز می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی و بهداشتی کردن کارخانجات استفاده کنند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=24582
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما