۱۴۰۰-۰۸-۰۱ - ۹:۲۴

مشکلات تامین ورق گرم برای صنایع کشور

رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: امروز ما در تولید شمش کمبودی نداریم بلکه مشکل ما تامین اقلامی مثل ورق گرم است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛وجیه الله جعفری رئیس هیأت عامل ایمیدرو درباره کمبود برخی از انواع محصولات فولادی در کشور و اقدامات ایمیدرو برای توسعه تولید این اقلام گفت: وزارت صمت در حال برنامه ریزی برای تامین اقلام فولادی دارای کمبود در کشور است. ما تامین مواد اولیه و ورق‌های مورد نیاز بخش تولید برایمان بسیار مهم است. در کشور ظرفیت‌های تولیدی ایجاد شده که به مواد اولیه احتیاج دارند و این تامین باید انجام شود.

جعفری بیان کرد: این که تامین از طریق تولید داخل باشد یا از طریق واردات باید برنامه ریزی و‌ انجام شود. برنامه‌ای در وزارت‌خانه، بخش معدن و ایمیدرو تنظیم شده تا این تامین صورت بگیرد. امروز ما در تولید شمش کمبودی نداریم بلکه مشکل ما تامین اقلامی مثل ورق گرم است. در دو بخش برای بهبود شرایط تلاش می‌کنیم یا به عبارتی دو پروژه در حال پیگیری داریم. یکی از این پروژه‌ها در استان اصفهان است که قصد داریم با احداث واحد‌ها و خطوط جدید میزان تولید این استان را افزایش بدهیم. پروژه دوم هم در استان کرمان است که خوشبختانه پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی دارد.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو بیان کرد: این واحد‌ها انواع ورق گرم و ورق‌های مختلفی که کمبود در تولید آن داریم را تامین خواهند کرد. این خطوط تولید بعد‌ها در مدار خواهند آمد، اما تا آن زمان باید فولاد مورد نیاز این میزان ظرفیت تولیدی تامین شده و ارزش افزوده‌ای را که در پایین دست به دست می‌آید حفظ کنیم.

او با تاکید بر اهمیت بهره گیری از دانش فنی و ظرفیت‌های استارت‌آپی گفت: ایمیدرو از آغاز به کار خود، ۲۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری با بخش خصوصی تعریف کرد و تا سال ۱۴۰۴ این رقم تا ۳۵ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد. ایمیدرو در طول چند سال گذشته در تلاش بوده است تا در حوزه تنظیم و تسهیل گری و  بسترسازی برای بخش خصوصی اقداماتی توسعه‌ای انجام دهد و شرایط را برای رشد فراهم کند.

جعفری تصریح کرد: در این راستا ۷.۶ میلیارد دلار از طرح‌ها توسط بخش خصوصی و با هدایت و حمایت ایمیدرو تعریف شد که ۲.۷ میلیارد دلار آن در سال گذشته افتتاح شد. اعتقاد داریم حضور بخش خصوصی باید در اجرا پررنگ شده و ایمیدرو عملکرد حمایتی و توسعه‌ای خود را دنبال کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=24414
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما