۱۴۰۰-۰۷-۲۶ - ۸:۴۲

مذاکره با ترکمنستان برای واردات گاز

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مذاکرات مسئولان وزارت نفت با مقامات ترکمنستان برای واردات گاز در حال انجام است، گفت: درصورت واردات مجدد گاز از ترکمنستان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برای تامین سوخت زمستانی کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر دیروز (یکشنبه ۲۵ مهر) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست موضوع ذخیره سوخت زمستانی با حضور مجید چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بررسی شد.

وی افزود: تامین گاز خانگی و صنعتی به‌عنوان مسئله بسیار مهم برای نمایندگان محور اصلی این جلسه بود به همین منظور پیرامون میزان تولید و مصرف بحث‌های صورت گرفت.

وی افزود: همچنین سوالی ازسوی نمایندگان مطرح شد؛ مبنی بر اینکه آیا ممکن است مانند سال گذشته با ناترازی گاز و محدود کردن سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها و به دنبال آن خاموشی برق رو به رو شویم؟ که آقای چکینی و دیگر مسئولان همراه برنامه‌های خود را برای جلوگیری از قطعی گاز مطرح کردند که ازجمله آن تلاش برای مذاکره با ترکمنستان و احیاء قرارداد قبلی است تا با واردات گاز از ترکمنستان گاز شرق و شمال شرق کشور را تامین کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مذاکرات مسئولان مربوطه با مقامات ترکمنستان در حال انجام است، اضافه کرد: در این راستا وزیر نفت چند روز گذشته به ترکمنستان سفر کرد لذا درصورت واردات مجدد گاز از  ترکمنستان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برای تامین سوخت زمستانی منتفی می‌شود.

نخعی گفت: جلسات ذخیره سازی سوخت زمستانی در مجموعه وزارت نفت به‌صورت مستمر در حال انجام است تا بتواند بخشی از کسری گاز را با سوخت مایع (مازوت و گازوئیل) جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی‌ها و ذخیره سازی‌های سوخت به درستی انجام شود، می‌توان امیدوار بود که زمستان امسال با مشکل کمتری در تامین گاز و به تبع آن تامین برق رو به رو شویم.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=24146
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما