۱۴۰۰-۰۷-۰۹ - ۹:۵۷

کشف معدن طلا در گناباد

یک معدن طلابا ظرفیت و ذخایر بسیار خوب در گناباد کشف شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عصر دیروز  در مراسم بهره‌برداری  از مرکز تخصصی گوهر تراشی و سنگ‌های قیمتی در گناباد  گفت: یک معدن طلا  به تازگی در شهرستان گناباد استان خراسان رضوی شناسایی شده است.

محمد صفایی دلویی با بیان اینکه میزان دقیق ذخایر این معدن در دست بررسی است افزود : این معدن با ظرفیت و کیفیت طلای بسیار خوب و عالی در حال عملیات اکتشاف است که با بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک شاهد توسعه کمی و کیفی اشتغال و رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد : شهرستان‌های گناباد و بجستان از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه معادن و سنگ‌های معدنی و ساختمانی از جمله سنگ‌های زینتی برخوردارند و از نقاط بسیار مستعد استان در این زمینه هستند که شناسایی این معدن طلا نشان دهنده ظرفیت خاص اقتصادی منطقه است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی مرکز تخصصی گوهرتراشی و سنگ‌های تزئینی در گناباد اقدام بسیار مناسبی جهت بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در مسیر اشتغال و کارآفرینی است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی هم در این مراسم استفاده از ظرفیت خیران را از اقدامات بسیار مهم برای توسعه زیرساخت‌های اشتغال و کارآفرینی به خصوص اشتغال خانگی در این استان اعلام کرد و گفت: بهره گیری از توان این بخش مورد توجه خاص این اداره کل قرار دارد.

افشین رحیمی گل خندان افزود: با توجه به مشارکت و سابقه خوب خیران در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد فضا‌های آموزشی و درمانی، جلب همراهی و تعامل آن‌ها برای ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های موجود را بیشتر در مسیر اشتغال و به خصوص اشتغال خانگی سوق می‌دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: مذاکراتی با چند برند معروف اقتصادی و صنعتی استان خراسان رضوی از جمله در بخش بسته بندی و فرآوری زعفران برای ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای انجام شده و با مشارکت شهرداری مشهد و بخش خصوصی مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جنوب شهر مشهد در دست ساخت است که دی ماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود : شهرداری مشهد زمینی به ارزش ۱۵۵ میلیارد ریال برای ساخت این مرکز اهدا کرده و یکی از خیران نیز پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال برای ایجاد آن را متقبل شده است.

رحیمی با اشاره به ظرفیت‌های خاص استان در زمینه ذخایر سنگ‌های معدنی و قیمتی ادامه داد: نخستین مرکز نوآوری طلا و جواهر ایران طی یک سال گذشته با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در مشهد به بهره برداری رسید.

فرماندار گناباد هم در این مراسم گفت: این شهرستان از نظر بهره گیری از مشارکت خیران در بخش‌های مختلف جزو شهرستان‌های پیشتاز استان است و طرح‌های متعدد با مشارکت آنان به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجرا و تکمیل است.

حامد قربانی با بیان اینکه اشتغال از جمله مسائل و مشکلات مهم کشور است افزود: حفظ و صیانت از اشتغال موجود در کنار ایجاد اشتغال مورد توجه مسوولان ذیربط در این شهرستان قرار دارد و از همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق آن استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: گناباد با برخورداری از پنج مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای از نقاط مستعد استان از نظر این آموزش‌ها است و طی سال‌های قبل تفاهمنامه‌ای بین آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با هدف توسعه کارآفرینی دانشجویان و کاهش معضل اشتغال آنان منعقد شده است.

در مرکز تخصصی گوهر تراشی و سنگ‌های قیمتی گناباد که ساختمان آن با مشارکت خیران و هزینه چهار میلیارد ریال بازسازی شده است طی هر نوبت کاری ۳۰ نفر آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد با پنج مرکز و ۱۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=23356
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما