۱۴۰۰-۰۵-۲۵ - ۷:۴۷

هنوز هیچ تصمیمی درباره قیمت لبنیات گرفته نشده است

در پی نابسامانی بازار لبنیات معاون اول رییس‌جمهور دستور داده است که در کوتاه‌مدت و سریع از افزایش قیمت شیر و لبنیات جلوگیری شود و تاکید داشته که هر صنفی در قیمت‌گذاری و نظارت در آن باید دخیل باشد. این سخنان به خروج لبنیات از قیمت دستوری برداشت شده، درحالی که هنوز هیچ تصمیمی این باره گرفته نشده و همه نگاه‌ها به ابلاغیه وزارت جهاد است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛معاون اول رییس‌جمهور در جلسه‌ای مشترک با وزیر جهادکشاورزی دستور داد تا ضمن تشکیل جلسات فوری در هفته آتی به منظور بررسی راهکارهای کوتاه‌مدت و سریع جلوگیری از افزایش قیمت شیر و لبنیات مصرف عام مردم، عوامل اصلی افزایش ناگهانی قیمت شیر در روزهای گذشته پیگیری و بررسی شود.

وی در این جلسه عنوان کرده است؛ باید هر صنفی در قیمت‌گذاری و نظارت بر تولید کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه شیر و لبنیات که سهم عمده‌ای در تامین سلامت مردم دارد، دارای اختیارات کافی باشد.

از این سخنان خارج شدن لبنیات از قیمت دستوری برداشت شده است. در حالی که به گفته کارشناسان هنوز هیچ تصمیمی درباره قیمت لبنیات گرفته نشده است و قضاوت دراینباره زود است.

یک منبع آگاه درباره آخرین اقدامات و تصمیمات در این حوزه گفت: در پی سخنان معاون اول رئیس جمهور، امروز صبح جلسه‌ای در وزارت جهاد کشاورزی با نمایندگان صنایع لبنی برگزار و موارد مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین امروز ظهر جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی با حضور بخش دولتی و خصوصی در همین ارتباط تشکیل شد.

این منبع آگاه تصریح کرد: قرار بر این بود که برای رسیدن به نتایج نهایی، جلسه دیگر با معاون اول رئیس جمهور برای جمع‌بندی و خروجی تصمیمات برگزار شود که به دلایل نامشخص لغو شده است.

به گفته وی؛ به نظر می‌رسد وزارت جهاد کشاورزی با توجه به وظایف قانونی محول شده به این وزارتخانه در پی اجرای دوباره قانون انتزاع، تصمیم گیری نهایی را برعهده گرفته باشد.

این منبع آگاه تاکید کرد: برای آنکه بدانیم چه تصمیمی برای بازار لبنیات گرفته شده است باید منتظر ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی بمانیم.

بر اساس این گزارش؛ برای آنکه بدانیم بازار لبنیات به چه سوی می‌رود و آیا قیمت گذاری آن‌ از حالت دستوری خارج شده است یا نه، باید منتظر ماند و دید که وزیر جهادکشاورزی در روزهای پایانی کار خود چه تصمیمی درباره بازار لبنیات گرفته است.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=20988
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما