۱۴۰۰-۰۵-۱۰ - ۱۴:۰۴

صادر شدن کارت هوشمند برای بافندگان فرش

رئیس مرکز ملی فرش ایران از صدور کارت هوشمند برای بافندگان فرش خبر داد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛رئیس مرکز ملی فرش ایران در بابل با اشاره به اینکه راه اندازی مجتمع و تولیدی‌های فرش و فرش‌بافی در دستور کار این مرکز قرار دارد، گفت: حرکت روبه جلو در صنعت فرش می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات وبیکاری جوانان را برطرف کند.

فرحناز رافع در خصوص صدورکارت هوشمند برای بافندگان فرش نیز گفت: این کارت هوشمند چند منظوره است و به عنوان کارت مهارت، کارت قالیبافی، کارت برای دریافت تسهیلات و خدمات دیگر قابل استفاده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: این کارت یک کارت تجارتی کامل است که برای نخستین بار به صورت آزمایشی در شهرستان بابل با مشارکت بخش خصوصی فعال خواهد شد.

فرحناز رافع افزود: مشارکت جوانان در حوزه راه اندازی استارت آپ‌ها و کسب و کار‌های نوین برای معرفی فرش دستباف به جهان ضروری است و مرکز ملی فرش از این اقدامات حمایت می‌کند.

او همچنین از ارائه تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات کارا برای ۳۵ هزار بافنده فرش در مازندران خبر داد و گفت: این تسهیلات با کمک صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و خدماتی از جمله تسهیلات برای سرمایه در گردش و مواد اولیه برای بافندگان فرش ارائه می شود.

رافع افزود: این تسهیلات بزودی با هماهنگی روسای صمت شهرستان‌ها به این افراد تا پایان سال پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه اتفاقات مهمی قرار است بزودی در زمینه فرش کشور رقم بخورد گفت: برای نخستین بار در خاورمیانه رویداد اکسپو در زمینه فرش دستباف با همکاری اتحادیه ها، تولید کننده‌های بخش خصوصی، کارفرمایان مجتمع قالیبافی حوزه آموزش مرکز ملی فرش برگزار شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=20234
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما