۱۴۰۰-۰۲-۰۵ - ۱۵:۵۷

تکذیب فاسد شدن مرکبات شمال

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:هیچ‌گونه تلفات و پوسیدگی در مرکبات شمال تاکنون گزارش نشده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛چند روز قبل برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند هزاران تن مرکبات و سیب که برخی سودجویان با قیمت پایین از باغداران خریده بودند و به امید گرانفروشی انبار کرده بودند فاسد شده است.

هادی ایزدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هیچ‌گونه فساد و پوسیدگی مرکبات شمال در انبار‌ها گزارش نشده است، گفت: ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن پرتقال در سردخانه‌های استان موجود است و حداقل تا دو ماه آینده  به راحتی قابل نگهداری است.

او افزود: برخی افراد با دامن زدن به آشفتگی در بازار تلاش می‌کنند جوّ موجود را به ضرر باغداران متشنج کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: بعضی عوامل سودجو در میادین میوه و تره‌بار شهر‌های بزرگ دی و بهمن ماه پارسال هم با انتشار اخباری کذب مبنی بر نبود میوه به اندازه کافی تلاش داشتند علاوه بر جلوگیری از صادرات، مرکبات وارد کشور کنند.

ایزدی افزود: افزایش ناگهانی دمای هوا از اواسط فروردین ماه امسال سبب نگرانی باغداران درباره کاهش ماندگاری میوه در انبار شد و به همین دلیل برخی باغداران عرضصه مرکبات به بازار را افزایش دادند.

او گفت: افزایش عرضه میوه از یک سو و کاهش مصرف میوه به دلیل فرارسیدن ماه مبارک رمضان سبب برهم خوردن تعادل بازار شد که باغداران تلاش کردند با نگهداری میوه‌ها در سردخانه‌تعادل را به بازار برگردانند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تولید مرکبات را ۵ میلیون تن و نیاز کشور را ۴/۵ میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: حدود ۵۰۰ هزار تن مرکبات تولید کشور، مازاد بر نیاز داخلی است که بخشی از آن صادر و بخشی نیز برای عرضه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ذخیره سازی می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=16933
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما