۱۴۰۰-۰۲-۰۱ - ۱۰:۴۲

رشد ۴۲ درصدی صادرات خشکبار در سال ۹۹

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا، صادرات محصولات خشکبار کشورمان طی ۱۲ ماهۀ سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ به لحاظ ارزشی ۴۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محمود بازاری با بیان این خبر اظهار داشت: خشکبار ایران در ۱۲ ماهۀ سال گذشته به ارزش ۲۰۳۶ میلیون دلار و به وزن ۷۷۶ هزار تن به کشورهای هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از نظر ارزشی ۴۲ درصد و از نظر وزن ۵۴ درص افزایش داشته است.

وی افزود: از این میزان، صادرات پسته به تنهایی طی سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳۷۲ میلیون دلار و ۲۰۴ هزار تن بوده و ۶۷ درصد از کل صادرات این گروه را در برداشته  است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌ از رشد ارزشی ۴۳ درصدی و رشد وزنی ۸۸ درصدی دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، پاکستان، آلمان، روسیه، قزاقستان، ویتنام، افغانستان و… در زمرۀ مهم‌ترین بازارهای هدف صادراتی محصولات خشکبار قرار دارند.

بازاری ادامه داد: صادرات خرما طی سال گذشته معادل ۲۹۷ میلیون دلار و ۳۳۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ به لحاظ ارزشی ۴۳ درصد و به لحاظ وزنی ۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. صادرات کشمش نیز طی سال ۹۹ معادل ۲۳۴ میلیون دلار و ۱۷۶ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبل نشان‌دهنده رشد ۴۵ درصدی در ارزش و رشد ۴۸ درصدی در وزن است.

وی تأکید کرد: در صورت رفع چالش‌ها و موانع سر راه صادرات و همچنین تسهیل حمل دریایی و زمینی محموله‌ها، جهش قابل ملاحظه‌ای در صادرات  این محصولات خواهیم داشت.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=16817
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما