۱۳۹۹-۱۱-۱۸ - ۱۰:۵۱

افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه خصوصی تولید فولاد ایران

ـ رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به افتتاح پنج طرح مهم استان توسط رئیس‌جمهور به معرفی کارخانه‌های مربوطه پرداخت.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ناصر فغفوری با اشاره به افتتاح پنج پروژه توسط رئیس جمهور در استان، اظهار داشت: این پروژه‌ها که شامل کارخانه البرز ناب آرش در شهرستان ابهر، نورد فولادکاران افق در شهرستان ابهر، سپهر پلاستیک زنجان، اطلس جین در صائین‌قلعه و جهان نمو سلطانیه است از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان بسیار حائز اهمیت هستند.

وی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری و میزان اشتغالزایی تصریح کرد: میزان ارزش سرمایه‌گذاری انجام‌شده در مجموع ۷۰هزار میلیارد ریال است که این پنج پروژه زمینه اشتغال یک‌هزار و ۸۳۸ نفر را ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص کارخانه اطلس جین عنوان کرد: این کارخانه با هدف تولید انواع نخ، انواع پارچه، پوشاک‌های جین و کتان فعالیت می‌کند، میزان سرمایه‌گذاری در این مجموعه ۱۰هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر با ظرفیت تولید ۵۰ میلیون مترمربع است همچنین این مجموعه از مدرن‌ترین سازه‌ها و ماشین‌آلات بهره‌مند است.

وی در ادامه در خصوص کارخانه فولاد البرز ناب آرش افزود: با افتتاح کارخانه ذوب این شرکت به‌میزان یک‌میلیون تن و در آینده نزدیک با افتتاح کارخانه نورد آن به‌میزان ۶۰۰ هزار تن در سال به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌جات خصوصی تولید فولاد در سطح ملی محسوب خواهد شد که حدود ۵ درصد تولید کل فولاد کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

فغفوری خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری طرح ۴۵هزار میلیارد ریال، نوع سرمایه‌گذاری ۴۰ درصد داخلی و ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی، میزان اشتغالزایی ۷۰۰ نفر مستقیم، ۵۰۰ نفر رانندگان حمل محصول و ۵ هزار نفر غیرمستقیم است.

وی با اشاره به شرکت جهان نمو اذعان کرد: طرح تولید کنسانتره سنگ آهن این شرکت، به‌دلیل پیوند دادن چرخه فرآوری سنگ آهن با محصولات تکمیلی همچون گندله و آهن اسفنجی و دیگر محصولات فولادی از اهمیتی بسزا برخوردار است و در شرایط موجود از خروج ارز در سطح کلان ملی، جلوگیری و نیز با کیفیت بسیار بالای این محصول استراتژیک، قابلیت ایجاد درآمد ارزی را با توجه به صادرات محصولات تکمیلی برای کشور فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر این اساس ظرفیت تولید سالانه این مجموعه ۲۵۰ هزار تن و قابل افزایش تا یک‌میلیون تن است تعداد اشتغال ۱۵۰ نفر و میزان سرمایه‌گذاری نیز ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت سپهر پلاستیک خاطرنشان کرد: این شرکت به‌منظور تولید انواع محصولات کودک بطری‌ پستانک کودک و دندانی از جنس سیلیکون و پلی‌پروپیلن مطابق با آخرین استاندارد‌های اتحادیه اروپا تلاش دارد واردات انواع محصولات کودک را تا ۶۰ درصد کاهش دهد.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری در این مجموعه ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، اشتغالزایی ۱۷۸ نفر، نوع تولید انواع ظروف پت و پلاستیک، درب و بطری از جنس پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن با ظرفیت تولید ۸هزار و ۷۵۰ تن است.

این مسئول با اشاره به اینکه شرکت نورد فولادکاران افق به‌منظور تولید مفتول‌های صنعتی در ابهر تأسیس شده است، گفت: این کارخانه با ظرفیت ۳۵۰هزار تن و با سرمایه‌گذاری ریالی ۳۰۰ میلیارد ریال و ارزی ۱۵ میلیون دلار و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید و توانست ضمن جلوگیری از خروج ارز نیاز کشور را تأمین کند.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=14691
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما