۱۳۹۹-۱۰-۱۶ - ۷:۵۹

۹۹ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

رییس سازمان چای کشور از پرداخت ۹۹ درصد مطالبات چایکاران با رقم حدودی ۵۰۶ میلیارد تومان خبر داد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حبیب جهانساز با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران گیلان و مازندران گفت: حدود ۱۳۳ هزار و ۷۰۸ تن برگ سبز چای درجه یک و دو از چایکاران ۲ استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی افزود: از میزان برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران بالغ بر ۳۰ هزار تن چای خشک تولید شده است که نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان چای کشور با بیان رشد ۵ درصدی تولید چای خشک نسبت به سال گذشته گفت: از میزان چای سبز خریداری شده حدود هزار ۳۰ تن چای خشک تولید شده است.

وی در توضیح پرداخت مطالبات چایکاران اظهار کرد: بخش اعظمی از مطالبات چایکاران پرداخت شده و تنها رقم اندکی از مطالبان باقی مانده که مربوط به چند کارخانه چای است.

جهانساز با اشاره به پرداخت ۹۹ درصد از مطالبات چایکاران گفت: از ۵۱۳ میلیارد تومان مطالبات چایکاران حدود ۵۰۶ میلیارد تومان آن پرداخت شده و یک درصد مطالبات که حدود ۶ میلیارد تومان می‌شود باقی مانده است.

رییس سازمان چای کشور تاکید کرد: سهم دولت به طور کلی پرداخت شده و یک درصد از مطالبات باقی مانده مربوط به ۸ کارخانه می‌شود که به زودی پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به چایکاران گفت: از ابتدای امسال تا تاریخ ۱۴ دی ۹۹ حدود ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات در گردش و حدود ۹ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای با کارمزد ۴ درصد برای اصلاح و به زراعی باغات با بازپرداخت ۴ ساله پرداخت شده که جمع رقم تسهلات حدودا ۳۶ میلیارد تومان می‌شود.

گفتنی است استان‌های گیلان و مازندران بیش از ۵۰ هزار خانوار چایکار و حدود ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارد در این میان ۹۰ درصد باغات چای در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران قرار گرفته است.

منبع: میزان

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=13444
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما