۱۳۹۹-۱۰-۰۱ - ۱۴:۵۷

مواد اولیه تولید مبلمان در انحصار دلالان

رئیس اتحادیه درودگران استان تهران با تاکید بر لزوم نظارت بر نحوه تولید و توزیع مواد اولیه تولید مبلمان، گفت: دلالان و واسطه ها با خریدهای میلیاردی مواد اولیه از تولید کنندگان، بازار مواد اولیه را انحصاری کرده اند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛علیرضا عباسی با اشاره به مشکل در تامین مواد اولیه گفت: با توجه به اینکه نظارتی بر نحوه توزیع مواد اولیه توسط تولید کنندگان داخلی و واردکنندگان وجود ندارد لذا  در تامین مواد اولیه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

وی با اشاره به وجود دلال ها و واسطه ها در بازار، گفت: دلالان و  واسطه های بدون شناسنامه بازار را بهم ریخته اند و در توزیع مواد اولیه تولید مبل از جمله پارچه، ام دی اف و سایر موارد از جمله یراق آلات در بازار  اخلال ایجاد کرده اند.

رئیس اتحادیه درودگران تهران بیان داشت: دلالان و واسطه ها در بخش های مختلف مواد اولیه تولید مبل وارد می شوند و با خریدهای میلیاردی از تولید کنندگان پارچه، ام دی اف، یراق آلات و … بازار را در دست می گیرند و در بازار انحصار ایجاد می کنند و به این ترتیب تولید کنندگان مبل در بخش های مختلف با مشکلات زیادی در تامین مواد اولیه روبرو شده اند.

عباسی اظهار داشت: این دلالان و واسطه ها با خریدهای میلیاردی تولیدات داخلی مورد نیاز تولید مبلمان را خریداری و احتکار می کنند و در نتیجه با بوجود آورودن نیاز در بازار کالاهای احتکاری را که به انحصار خود در آورده اند به قیمت بسیار گران به فروش می رسانند.

* توقف واردات بعضی مواد اولیه باعث اختلال در تولید شده است

وی با اشاره به جلوگیری از واردات بخشی از پارچه های مبلی (پارچه های حلقوی) گفت: در گذشته این نوع پارچه مبلی از طریق واردات و بخصوص واردات از چین تامین می شد که با توجه به توقف واردات اکنون مشکلاتی در تامین این نوع پارچه مبلی  بوجود آمده است.

رئیس اتحادیه درودگران بیان داشت: از طرفی تولیدکنندگان داخلی نیز با  مشکل تامین مواد اولیه مواجه اند و این موضوع نیز مشکلات تامین مواد اولیه را برای ما افزایش داده است.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی بیان داشت: وقتی جلوی واردات کالا به دلیل حمایت از تولید داخلی گرفته می شود از آن طرف باید در تامین مواد اولیه تولید به تولیدکنندگان کمک کرد تا  چرخ های تولید در بخش های مختلف صنعتی از حرکت نایستد.

عباسی با انتقاد از عدم نظارت کافی بر واحدهای تولیدی بیان داشت: بازرسی های وزارت صمت، سازمان حمایت و اصناف باید در این زمینه اقدامات بیشتری داشته باشند و با نظارت بر نحوه تولید و توزیع مواد اولیه تولید مبلمان از احتکار، انحصار، گران فروشی جلوگیری کنند ضمن اینکه با نظارت جدی تر دست واسطه ها و دلالان بدون شناسنامه که فقط با قصد اخذ سود های کلان وارد این بازار شده اند را کوتاه کنند.

رئیس اتحادیه دروگران با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه بلافاصله پس از افزایش قیمت ارز ، گفت: این در حالی است که با کاهش قیمت ارز این اتفاق نمی افتد و قیمت ها کاهش نمی یابد و اگرچه در یک ماه اخیر شاهد کاهش اندک قیمت ارز بوده‌ایم اما در قیمت مواد اولیه کاهش را مشاهده نکرده ایم.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=12832
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما