۱۳۹۹-۰۸-۱۹ - ۸:۵۶

پرداخت ۸۹ درصد مطالبات چایکاران

رییس سازمان چای کشور گفت: حدود ۵۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برگ سبز چای به صورت تضمینی از چایکاران خریداری شده و تاکنون ۸۹ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حبیب جهانساز در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران اظهار کرد: مطابق آخرین خرید از چایکاران تقریبا ۵۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برگ سبز چای به صورت تضمینی از چایکاران خریداری شده است.

وی افزود: ۴۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از مطالبات معادل ۸۹ درصد مطالبات چایکاران تاکنون پرداخت شده است.

رییس سازمان چای کشور گفت: تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ خرید تضمینی چای از چایکاران ادامه داشت و پس از آن تا تاریخ ۱۵ آبان نیز خرید چای از سوی کارخانجات صورت گرفته است.

جهانساز با اشاره به افزایش ۵ درصدی تولید نسبت به سال گذشته گفت: کل تولید ما تا به حال به رقم ۱۳۲ هزار و ۹۹۰ تن رسیده است که از این میزان بالغ بر ۲۹ هزار و ۹۲۳ تن چای خشک تولید شده است.

وی در زمینه پرداخت تسهیلات به چایکاران و کارخانجات گفت: تسهیلاتی برای چایکاران و کارخانه داران چای مازندران و گیلان از محل صندوق توسعه حمایت صنعت چای در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان چای کشور گفت: به ازای هر هکتار به چایکاران سه میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که به منظور سرمایه در گردش با اولویت خرید کود در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بازپرداخت این تسهیلات سال آینده از طریق خرید برگ سبز از چایکاران پرداخت می‌شود.

جهانساز در ادامه افزود: برای کارخانجات نیز دو برابر سرمایه‌ای که در صندوق دارند سرمایه در گردش در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان چای کشور گفت: یک مورد نیز تسهیلات سرمایه‌ای برای چایکاران و کارخانجات در نظر گرفته شده است که برای کارخانه‌ها با اولویت برند سازی با سود ۷ درصد با بازپرداخت ۴ ساله در نظر گرفته شده که از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌گردد.

جهانساز در ادامه گفت: برای احیای باغات چایکاران و خرید ماشین آلات کشاورزی مازاد بر ۸۵ درصد کمک بلاعوض دولت تسهیلات ۴ درصد با بازپرداخت ۴ ساله پرداخت می‌شود.

رییس سازمان چای کشور در مورد رقم کل تسهیلات پرداختی به چایکاران و کارخانجات گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۵۰ تا ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران و کارخانه ها پرداخت شود که بسته به استقبال چایکاران و کارخانه داران ممکن است افزایش یابد.

وی از کارخانه داران و چایکاران درخواست کرد برای دریافت این تسهیلات به اداره جات چای محل سکونتشان مراجعه کنند.

 

منبع: میزان

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=11004
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما