۱۴۰۳-۰۳-۲۷ - ۱۰:۰۲

۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نفتی در دست اجرا داریم

وزیر نفت گفت: ۳۰۰ پروژه نفتی به ارزش ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نفتی در دست اجرا داریم که از این پروژه‌ها، ۱۵۳ پروژه به ارزش ۳۴ میلیارد دلار در این دولت به‌بهره‌برداری رسید.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ جواد اوجی، وزیر نفت در مراسم امضای ۴ قرارداد جدید نفتی اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری این ۴ قرارداد مجموعا ۲ میلیارد دلار است اما ۱۷ میلیارد دلار عایدات به‌دنبال خواهد داشت‌.

وی افزود: ۳۰۰ پروژه نفتی به ارزش ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نفتی در دست اجرا داریم که از این پروژه‌ها، ۱۵۳ پروژه به ارزش ۳۴ میلیارد دلار در این دولت به‌بهره‌برداری رسید.

وزیرنفت خاطرنشان کرد: در این دولت فاز دوم پالایشگاه آبادان به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه به‌بهره‌برداری رسید و فاز ۱۱ که ۲۰ سال فقط قرارداد آن دست‌به‌دست می‌شد، در دولت سیزدهم به‌بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با افتخار اعلام می‌کنم که امروز توسعه تمامی میارین مشترک نفتی و گازی ایران تعیین تکلیف شده‌اند و میران مشترک بلاتکلیف نداریم‌.

اوجی یکی از دستاوردهای دولت را جمع‌آوری گازهای همراه نفت دانست و گفت: در ابتدای دولت حجم جمع‌آوری گازهای مشعل ۱.۵ میلیون مترمکعب در روز بود، امروز این رقم به ۱۱.۵ میلیون مترمکعب رسیده و ۴.۵ میلیون مترمکعب هم حجم پروژه‌های آماده بهره‌برداری است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=71734
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما