۱۴۰۳-۰۳-۲۷ - ۷:۳۱

افزایش ۴۸ درصدی حجم تجارت ایران و روسیه

سرویس مطبوعاتی دولت روسیه اعلام کرد که این کشور و ایران در دوره سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش ۴۸ درصدی حجم معاملات تجاری دوجانبه بوده‌اند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سرویس مطبوعاتی دولت روسیه پس از دیدار الکساندر نواک، معاون نخست وزیر این کشور و جواد اوجی، وزیر نفت ایران اعلام کرد که دو کشور در دوره سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش ۴۸ درصدی حجم معاملات تجاری دوجانبه بوده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که صادرات روسیه به ایران ۷۷۸ درصد و واردات این کشور از ایران ۱۳ درصد در این دوره افزایش یافته است.

طی دیدار اوجی و نواک، طرفین در مورد تعاملات دوجانبه در تمامی مسیرهای کمیسیون بین دولتی از جمله همکاری در حوزه‌های اقتصادی، انرژی و حمل و نقل و گردشگری گفتگو کردند.

نواک، سرگئی تسیویلف، وزیر انرژی روسیه را به عنوان رئیس جدید بخش روس کمیسیون همکاری‌های تجاری و اقتصادی روسیه و ایران معرفی کرد.

پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین طی اظهاراتی در پاسخ به سؤالی پیرامون ادامه کار روی قرارداد جامع همکاری‌های ایران و روسیه گفت: در مجموع کار در جریان است؛ اما طبیعتاً با توجه به وضعیت موجود در تهران و آماده‌سازی انتخابات ریاست‌جمهوری، بدیهی است که زمان‌بندی این کار اندکی  به تأخیر خواهد افتاد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=71724
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما