۱۴۰۳-۰۳-۲۶ - ۱۲:۱۴

صادرات ۱۳۶ هزار تن تخم‌ مرغ از کشور در سال ۱۴۰۲

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم‌مرغ از کشور صادر شد که بخش زیادی از نیاز کشورهای همسایه تأمین شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محمد‌ابراهیم حسن‌نژاد امروز در همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت، اظهار داشت: اقدامات در حوزه زنجیره ارزش حوزه دام و افزایش بهره‌وری که در این استان انجام می‌شود، قطعا مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری، سرمایه در گردش و  تأمین نیازهای مالی خصوصا در حوزه دام و دامپروری است، گفت: مجموعه پولی و بانکی در کشور باید از تولیدکننده در این حوزه حمایت داشته باشند. تولیدات دامی در کشور علی‌رغم چالش‌هایی مثل خشکسالی، تغییر نرخ ارز و افزایش قیمت نهاده‌ها، اتفاقات خوب و مطلوبی افتاد. در تولید گوشت سفید و گوشت قرمز با مشکلات جدی تولید مواجه بودیم، اما مشکلات مرتفع و در ۶ ماهه سال گذشته شاهد رونق در تولید بودیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با بیان اینکه استمرار و ثبات در تولیدات دامی ان‌شاء‌الله ادامه پیدا خواهد کرد، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم‌ مرغ از کشور ایران صادر شد که در این خصوص بخش زیادی از نیاز کشورهای اطراف توسط ایران تأمین شد. اگر صادرات فرآورده‌های لبنی را تبدیل به شیر کنیم، در سال گذشته علی‌رغم نقص‌ها و موانع صادراتی که وجود داشت، در سال گذشته بیش از ۲ میلیون تن در قالب کره، پنیر، شیر خشک و … مقدار شیری بود که از ایران صادر شد.

وی مطرح کرد: شیوه تولید در بخش دامپروری خصوصا در حوزه گوشت قرمز در کشور و مخصوصاً در دامنه‌های زاگرس، مبتنی بر دامپروری روستایی و گله‌داری است. این شیوه تولید قابلیت رقابت با گوشت قرمز سایر کشورها داشت، امروزه اقداماتی انجام شده که با تولیدات دامپروری روستایی ناسازگار است، این اقدامات باید متوقف شود.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از این اقدامات، اقدامات بهسازی و نوسازی منازل روستایی است، این اقدامات با قوت باید انجام شود، اما باید توجه شود که خانه روستایی فقط بخش سکونت‌گاهی نیست، بلکه خانه روستایی بخش تولیدات مختلف نیز دارد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=71687
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما