۱۴۰۲-۰۳-۱۷ - ۱۱:۳۱
وزیر نفت:

اصل بدهی واردات گاز از ترکمنستان تسویه شد

وزیر نفت گفت: اصل بدهی بابت واردات گاز از ترکمنستان که در دوره های‌ مختلف اتفاق افتاده بود، به همت دولت سیزدهم تسویه شده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم بیان کرد: در دولت مردمی آیت‌الله رییسی یکی از محورها، دیپلماسی انرژی است که تلاش های خوبی توسط وزارت نفت و وزارت خارجه در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: واردات و ترانزیت و سواپ گاز و سهم تجارت گاز در منطقه در حال افزایش است و برنامه‌هایی خوبی در دست اقدام داریم.

وزیر نفت در رابطه با اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران که دارنده دومین ذخایر گازی است، واردات گاز انجام‌ می‌دهد، یان کرد: روسیه اولین ذخایر گازی دنیا را دارد و  براساس آمار برای واردات، صادرات، ترانزیت و سواپ هم برنامه ریزی کرده و این سهم تجارت است، ایران هم در همین زمینه تلاش می کند و تاکنون دستاوردهای خوبی کسب کرده است‌.

اوجی یادآورشد: افزایش سهم ایران در تجارت انرژی در منطقه با کشورهای همسایه در برنامه های وزارت نفت قرار دارد.

به گفته وی طی ۲۰ ماه گذشته در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اتفاقات خوبی رقم خورده است و حرکت به سمت پالایشگاه های فراسرزمینی از جمله آن است که برای اولین بار پس از  انقلاب رقم می خورد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=54967
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما