۱۴۰۲-۰۳-۱۱ - ۹:۲۹

رشد ۴۵ درصدی تولید سواری طی دوماهه امسال

طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، از مجموع ۱۹۳ هزار و ۴۳۷ دستگاه خودروی تولیدی در دو ماهه ابتدایی سال جاری ۸۵ درصد مختص سواری‌هاست که با رشد ۴۵ درصدی بیش از ۱۶۴ هزار دستگاه تولید شده است. تولید سواری‌ها در اردیبهشت ماه نیز ۳۸ درصد بیش از آمار تولید در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ طبق آمار ارائه شده از سوی دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ در دو ماه نخست سال جاری ۱۹۳ هزار و ۴۳۷ دستگاه از انواع خودرو تولید شده که ۱۶۴ هزار و ۸۷۴ دستگاه آن سهم سواری هاست.

تولید انواع خودروها در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد بیشتر شده است. در مجموع دوماه نخست سال گذشته، ۱۱۷ هزار و ۳۱۸ دستگاه از انواع خودروها در کشور به تولید رسیده بود که ۹۸ هزار و ۹۴۲ دستگاه آن‌ها سواری‌ بوده است.

همانطور که اشاره شد از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه در مجموع ۱۹۳ هزار و ۴۳۷ دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به ۱۳۰ هزار و ۷۲۳ دستگاه تولیدی در دو ماه ابتدایی سال گذشته ۴۸ درصد بیشتر است.

از این تعداد، ۱۶۴ هزار و ۸۷۴ دستگاه سهم سواری‌ها است که ۴۵ درصد بیشتر از میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته (۱۱۳ هزار و ۷۷۱ دستگاه) است.

پس از سواری‌ها، ۲۱ هزار و ۴۰۴ دستگاه وانت در دو ماه نخست سال ۱۴۰۲ تولید شده که ۸۵ درصد بیشتر از میزان تولید این نوع خودرو در مدت مشابه سال گذشته معادل ۱۳ هزار و ۵۲۲ دستگاه است.

طبیعتا بیشترین تیراژ تولید را سواری‌ها دارند اما بیشترین درصد افزایش تولید را ون‌ها به خود اختصاص داده‌اند و با رشد ۱۱۰۸ درصدی تولید ون‌ در مدت مذکور سال جاری به ۷۱۳ دستگاه رسیده است؛ این در حالیست که در همین مدت ۵۹ دستگاه ون تولید شده بود.

در فروردین و اردیبهشت ماه امسال در مجموع ۶۰۶۵ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید شده که نسبت به ۳۱۱۴ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته رشد ۹۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در همین مدت ۱۸۲ دستگاه اتوبوس نیز تولید شده که نسبت به ۱۱۰ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد بیشتر است.

در نهایت کمترین درصد افزایش تولید را مینی‌بوس و میدل‌باس به خوداختصاص داده که از ۱۴۷ دستگاه تولیدی در دو ماه ابتدایی سال گذشته به ۱۹۹ دستگاه در مدت مشابه سال جاری رسیده است و ۳۵ درصد رشد را تجربه کرده است.

تولید ۱۱۷ هزار دستگاه خودرو در اردیبهشت ماه

در اردیبهشت ماه امسال ۱۱۷ هزار و ۳۱۸ دستگاه خودرو تولید شده است که نسبت به ۸۲ هزار و ۵۵۳ دستگاه تولیدی در اردیبهشت ماه سال گذشته رشد ۴۲ درصدی داشته است.

از این تعداد به ترتیب  ۹۸ هزار و ۹۴۲ دستگاه سواری، ۱۳ هزار و ۴۳۳ دستگاه وانت و  ۴۲۱۵ دستگاه باری سنگین (کامیون، کامیونت وکشنده) تولید شده است که به ترتیب تولید سواری‌ها ۳۸ درصد، وانت ۵۹ درصد و کامیون، کامیونت وکشنده ۹۹ درصد افزایش را تجربه کرده‌اند.

در اردیبهشت ماه سال گذشته ۷۱ هزار و ۸۱۳ دستگاه سواری، ۸۴۳۳ دستگاه وانت و ۲۱۲۳ دستگاه خوردوی سنگین باری در کشور به تولید رسیده بود.

در اردیبهشت ماه امسال ۴۷۲ دستگاه ون تولید شد که نسبت به ۲۳ دستگاه تولیدی در ماه ومشابه سال گذشته، ۱۸۶۷ دستگاه بیشتر است.

تولید اتوبوس در اردیبهشت ماه امسال ۷۸ درصد و تولید مینی‌بوس و میدل‌باس ۴۷ درصد نسبت به تولید آن‌ها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بیشتر شده است. آمار تولید اتوبوس ‌ها از ۶۷ دستگاه به ۱۱۹ دستگاه و تولید مینی‌بوس و میدل‌باس از ۹۳ دستگاه به ۱۳۷ دستگاه رسیده است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=54808
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما