۱۴۰۱-۱۲-۲۶ - ۸:۵۳

نفت برنت ۷۵ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۰ سنت معادل ۱.۰۷ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛قیمت نفت حدود ۱ درصد در روز جمعه پس‌از دیدار بین عربستان و روسیه و آرام شدن بازارها در بحبوحه انتظار افزایش تقاضا ازسوی چین افزایش یافت. بحران بانکی در آمریکا بازارهای مالی دنیا و بازار نفت را در این هفته مختل کرده بود.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۰ سنت معادل ۱.۰۷ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷۵ سنت معادل ۱.۱۰ درصد افزایش ۶۹ دلار و ۱۰ سنت معامله می‌شود.

 قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی در این هفته به پایین‌ترین رقم طی یک‌سال گذشته رسید و بیشترین کاهش هفتگی معادل ۱۰ درصد را از ماه دسامبر تجربه کردند. ورشکستگی بانک سیلیکون ولی و سیگنیچر آمریکا باعث سقوط قیمت نفت و سایر سرمایه‌های جهانی در این هفته شد.

 تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان با اشاره به اجلاس اوپک پلاس و آغاز پر کردن دوباره‌ ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا در یادداشتی نوشتند:«تغییرات چندانی در زیربنای بازار نفت صورت نگرفته و می‌توانیم بی‌ثباتی در بخش مالی را پشت سربگذاریم. بنابراین پیش‌بینی ما از قیمت نفت در حال حاضر تغییری نکرده و منتظر سیاست‌های احتمالی خواهیم بود که طی هفته‌های آینده گذاشته می‌شوند».

 کمیته مشورتی اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در سوم آوریل برگزار می‌شود. کاهش بیشتر قیمت نفت می‌تواند این ائتلاف را وادار به کاهش عرضه در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی کند.

 قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای اولین‌بار از دسامبر ۲۰۲۱ تا کمتر از ۷۰ دلار در هر بشکه کاهش یافت. به‌نظر می‌رسد این قیمت باعث می‌شود دولت آمریکا پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی را که به پایین‌ترین سطح رسیده‌اند آغاز کند.

 انتظار بهبود تقاضا در چین از قیمت نفت در پایان هفته حمایت کرده‌است. صادرات نفت خام آمریکا به چین در ماه مارس به بالاترین رقم طی دو سال و نیم گذشته رسید.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=51196
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما