۱۴۰۱-۱۱-۱۹ - ۱۱:۱۴

کاهش قیمت گوشت قرمز تا دو هفته آینده

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه دام زنده و لاشه گوشت قرمز گوسفندی گرم از کشورهای مجاز وارد می‌شود، گفت: قیمت گوشت قرمز تا دو هفته آینده هر کیلوگرم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ سید محمد آقامیری  با اشاره به برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در استان بوشهر، اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر اردوی جهادی واکسیناسیون سم‌پاشی دام‌ها در روستاها و مناطق عشایری در استان بوشهر به‌ عنوان بیست و دومین استان آغاز شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از واکسینه شدن ۱۲۰ هزار راس دام در استان خبر داد و بیان کرد: سم‌پاشی اماکن دامی، تشخیص و درمان دام و دیگر خدمات مورد نیاز دامداران رایگان ارائه می‌شود.

وی اردوی جهادی دامپزشکی را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکلات کشور به‌صورت جهادی دانست و تصریح کرد: در بیماری دام مشکلات زیادی وجود دارد که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و خوشبختانه در ایام دهه فجر اردوهای جهادی دامپزشکی به دستور رئیس جمهور در نقاط مختلف فعال شده است.

وی پیشگیری، کنترل و مهار بیماری‌های دامی را مهمترین عوامل رزمایش یاد شده دانست و بیان کرد: با پاکسازی شش بیماری دامی امتیاز ویژه‌ای لحاظ شده که تحقق این مهم ظرفیت کارخانه‌های واکسن‌سازی کاهش می‌یابد و اکنون ۹ درصد واکسن‌های دامی وارداتی است که امید می‌رود در داخل کشور تولید شود و ۱۰۰ درصد در تولید واکسن دامی به خودکفایی برسیم.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واردات ۷۵ درصد واکسن طیور تصریح کرد: با اقدامات انجام شده بخشی از واکسن‌های وارداتی طیور می‌توانیم در داخل تأمین کنیم.

آقامیری با بیان اینکه ۷ شرکت واکسن‌سازی در ایران وجود دارد، افزود: اردوی دامپزشکی نقش مهمی در حوزه خودکفایی در تولید واکسن و مبارزه با بیماری دام دارد.

وی تعداد بیماری مشترک بین انسان و دام را ۸۰۰ نوع دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام سازمان دامپزشکی سبب ارتقا سلامت و بهداشتی جامعه انسانی هم می‌شود و خدمات سازمان دامپزشکی از مزرعه تا سفره است.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه اگر آسیبی به دام وارد شود منبع تولید گوشت از دست می‌رود اضافه کرد: متوسط تولید گوشت قرمز در کشور حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن است ۲۵ درصد از تولید گوشت در اختیار جامعه عشایری قرار دارد و در سال حدود ۲۰۰ هزار تن عشایر تولید گوشت قرمز بر عهده دارند.

آقامیری جامعه عشایری را مستحق خدمت دانست و بیان کرد: عشایر تاکنون کمترین خواسته و بیشترین حضور در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی داشته‌اند.

وی با استناد به بیانات حضرت امام راحل که عشایر ذخیره انقلاب اسلامی هستند گفت: عشایر همیشه در حل گرفتاری‌های کشور مشارکت دارند به ویژه در زمان کمبود گوشت، عشایر در صحنه هستند و بدون هیچ چشم‌داشت مادی تلاش می‌کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی واردات گوشت قرمز را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: متأسفانه در راستای کمبود عرضه در گوشت قرمز در این ایام قیمت گوشت قرمز افزایش یافت و حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان یکی دو هفته آینده قیمت گوشت کاهش می‌یابد.

آقامیری ادامه داد: دام زنده و لاشه گوشت قرمز گوسفندی گرم از کشورهای مختلف که مجاز هستند بر اساس پروتکل‌های بهداشتی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز نزولی شده گفت: کاهش قیمت گوشت قرمز ادامه خواهد یافت که کمبود عرضه در گوشت قرمز در بازار نداشته باشیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=49522
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما